Vietnam
Ban Cui

Here you’ll find travel reports about Ban Cui. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Fyra hotellrum på ett dygn

June 14 in Vietnam ⋅ 🌫 29 °C

Vi lämnade vårt hotellrum kl 16 och drog till flygplatsen. Arvid mådde illa och jag var rädd att han skulle släppa en kräkpöl på flygplatsen, men vi överlevde...

Vi kom fram till ett skithotell med sunkiga rum som låg bredvid en nattklubb som spelade musik som lät högre än pappas pruttar. Jag sov två timmar i natt på grund av musik, en grodjävel och en Arvid som knäade mig i röven hela natten. Både frukosten och lunchen var slut så vi fick ta typ det sista som gick att välja. Vi fick höga förväntningar när vi fick chansen att byta rum, med egen pool och större sängar. Men de rummen var inte mycket bättre. Vår pool hade en trasig lampa och min overprotective mamma trodde vi skulle dö av elektrisk chock, så vi fick inte bada där. När vi skulle till stranden tror jag att chauffören som skjutsade dit oss hörde fel om vart vi skulle. Vi sa "strand" men han tog oss till ett ställe som mer såg ut som en soptipp.

Vi fick äntligen byta hotell och hamnade på ett mycket bättre ställe. Det var fräscht och väldigt nice. Nu sitter vi på en restaurang med mätta magar och nöjda leenden.

Misslyckat vattenpark besök

June 17 in Vietnam ⋅ ⛅ 27 °C

Igår tog jag en paus eftersom jag står för att semester är till för att slappna av och ta det lugn.

Idag försov jag mig. Mamma insisterar att hon väckte mig men det tror jag inte på. Hursomhelst började alla andra slappa och låta bli att skynda sig för att de trodde att vi inte skulle hinna den första bussen pga mig. Men jag överraskade dem och det slutade med att vi hann.

Vi tillbringade förmiddagen på nöjesparken. Det var roligt men jag föredrar lite galnare bergochdalbanor. Mamma är lite mesig och åksjuk av sig, så hon åkte den lugnaste karusellen, sedan var hon färdig.

Eftermiddagen var dock definitionen av misslyckat. Det åskade högre än pappas pruttar så jag fick inte bada. När det väl lugnat ner sig lite tänkte vi "nu jävlar ska vi åka". Men nej. Eftersom Arvid är en knodd under 50 kg fick han inte åka. Man måste vara fyra st för att åka och pappa stannade hemma på grund av feber, så tillslut fick ingen åka. Detta problemet stötte vi på vid alla roliga rutschkanor och åskan kom tillbaka. Så det blev knappt något åk i vattenparken. Vi lämnade vattenparken med en besvikelse och ilska mot pappa som skulle bli sjuk JUST denna dagen.

Ban Cui