Joined December 2014 Message

Nusa Lembongan, Indonesie

February 25, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Tussen de Gili's en Bali ligt ook nog Nusa Penida en Nusa Lembongan. Dit eiland is minder toeristisch dan de andere delen, maar het staat bekend om het indrukwekkende zeeleven. We zien dus Manta Ray's en de prachtigste kleuren vissen en koraal omdat het water heel helder is. Het is de laatste avond dat Chaar en Sab bij elkaar zijn, want Chaar gaat terug naar Ubud en Sab gaat naar Jakarta voor haar vaders verjaardag. We pakken dus lekker uit met een etentje!Read more

Gili Trawangan & Gili Air, Indonesie

February 20, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Vanaf Ubud vertrekken we naar de Gili's om het echte eiland leven op te zoeken. Want Bali is natuurlijk een prachtig eiland, maar het is zo gegroeid dat alle dorpjes inmiddels een grote stad lijken. We komen aan op Gili Trawangan, dit staat bekend als het party Island. Op de boot komen we niet helemaal toevallig Virgil tegen, die is net aangekomen is uit Thailand.

Vir en Sab waren in 2007 ook op Gili Trawangan geweest, daar hebben ze toen een hele leuke tijd gehad. Het mooie van deze eilanden groep is dat er geen politie aanwezig is. Als je iets doet wat niet mag, wordt je van het eiland verbannen door de andere eiland bewoners. De sfeer die wij herinnerde was primitief maar heel relaxed en het snorkelen was prachtig. Maar na bijna 10 jaar komen we terug om een volgebouwd eiland met dood koraal. Toerisme is dus niet altijd goed voor een eiland. We gaan dus snel door naar Gili Air. Daar vinden wij de oude chille vibe terug die wij herinnerde en we willen gelijk niet meer weg. Virgil gaat freediven, Chaar gaat voor een intro als scuba diver en Sab gaat wat fun dives doen. We zijn dus lekker bezig tijdens het genieten en het chillen.

We hebben een luxe hotel met zwembad en we liggen voor het eerst sinds we begonnen zijn met reizen een dagje aan het zwembad. Elke avond lopen we naar de andere kant van het eiland om de zonsondergang te zien. En... elke keer als we met onze snorkels het water in gaan, komen we wel een schildpad tegen. Wat een heerlijk leven hebben wij hier!

Ubud, Indonesie

February 14, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

We vertrekken naar Ubud en daar wacht het lekkere weer op ons. Onze dagen bestaan uit zwemmen, wandelen, met de brommer op stap en yoga. We beklimmen de vulkaan Batur om de zonsopgang te zien en doen een batik cursus bij een Balinese familie. Via onze gids en leraar leren wij meer over de Balinese cultuur en leefwijze. Zo leren wij dat Balinese mannen pas willen trouwen als de vrouw al zwanger is, om er zeker van te zijn dat je wel voor een na geslacht kunt zorgen. En als je dan alleen maar meisjes krijgt, dan komt er gewoon een andere vrouw bij in de hoop dat zei wel een jongen kan baren.

We gaan ook nog langs een Balinese masseur / healer. Vir en Sab zijn er vaker naar een geweest in Changu maar nog niet in Ubud, we komen via onze homestay bij de enige echte tv dokter.. van de film eat, pray, love. Oh nee toch niet. De beste man is met pensioen en zijn zoon heeft het overgenomen. Er had al een belletje moeten gaan rinkelen toen ze per klant om 25 euro vroegen, hij op google maps te vinden was en er geen locals in de rij stonden. Maar wij wilde dit graag dus gingen wij ervoor. Zonder schaamte verteld de beste man 2 keer het zelfde verhaal, een keer aan Chara en een keer aan mij terwijl we er allebei naast stonden. Zijn grappigste uitspraak was "if you fat, you sad". Nou met deze wijze les, gaan wij weer op stap.

In het kader van niet vet worden, eten we allemaal lekkere dingen. We ontdekken raw food en met name de taartjes, cakjes en andere zoetigheid van raw food vinden wij heerlijk. Maar we genieten ook van het balinese eten en de heerlijke italiaanse pizza's.

Seminyak, Indonesie

February 10, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Na de Philipijnen gaat Sab terug naar een bekende plek. Ons favoriete eiland Bali! En nog beter nieuws Chara komt ook. Wat een gezelligheid. Vir gaat naar zijn vrienden in Thailand. Beide dus wat quality time met de eigen sexe.

De eerste 2 dagen regent het. Het maakt ons een beetje zenuachtig over de rest van de maand. Maar er zit niks anders op dan onzelf te verwennen met massages, eten en pedicures.

Chara Houssart

<3 oooo wat was dit genieten! lekker massage hoofd ook ;-) love you xxxx

5/20/16Reply

Nederland & Bali

January 19, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Van australie gaat Sab naar nederland en vir naar indo. Alletwee naar een soort van thuisland :-p. Sab gaat haar 30ste verjaardag in nl vieren en verrast haar fam met een bezoekje! De gezichten toen Sab tevoorschijn kwam was echt onbetaalbaar. Wat een gezellige week, Sab is ingewijd in de wereld van buiten de deur ontbijtjes, pris is exper en weet precies waar je wat kunt krijgen. Ook wordt er met de meiden lekker gefeest in Amsterdam. En Sab gaat op bezoek bij Joa de kersverse baby van Laurent en Janice. Wat is het heerlijk om over de grachten te lopen en ook wel een beetje raar om op visite te zijn in je eigen stad. Vir zit lekker een weekje op bali, te genieten van het weer, vrienden en natuurlijk het indonesche eten. Na een weekje meeten we weer in Manila.

Ps. De zonsopgang in hoofddorp is ook best wel mooi he. :-D

Inez: weer even in ned. leuk hoor

3/19/16Reply
    Liz zy

Ahhh Joa ♥

4/8/16Reply

Kuta, Jimbaran, Indonesie

September 6, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ja ja.. we zijn er weer! Dit keer met Vir z'n moeder en Sab d'r vader. We genieten van de zonsondergang, lekker eten en nog even extra van ons luxe leventje want na een week Bali gaan we naar Australie om te werken!

We gaan ook nog naar een echte balinese masseur. Die op de een of andere manier precies weet waar je lichamelijk last van hebt en op de een of andere manier voel je je toch beter als je er vandaan komt.. zoals we eerder al eerder schreven, bali is magisch!

Lauw Isme

Ah lekker weer aan het werk binnenkort 😏

9/17/15Reply
    Virgil and Sabrina

Sab heeft net haar eerste proefavond in een restaurant gedraaid en vir heeft er al 5 soll gesprekken opzitten.. En het regende vandaag.. Hahaha back to the real life!

9/17/15Reply
    winny de Bruyne

Heb lekker genoten van jullie, mijn lieve zoon en schoondochter in Kuta, van het strand en natuurlijk van het lekkere eten allemaal, Wij hebben van elkaar kunnen genieten, het samen zijn, Wat een ervarig om achterop de scooter te zitten.Bedankt lieve zoon en schoondochter, ik mis jullie nu al, Love you,

9/18/15Reply

Tulamben, Indonesie

August 23, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Dit plekje staat ook al heel lang op de wishlist. We gaan duiken bij de USS Liberty, een Amerikaans oorlogsschip dat door de Japanners is uitgeschakeld. Hij heeft lang op het droge gelegen en door een aardbeving in 1963 is hij in de zee gezakt.

Het gezonken schip was indrukwekkend om te zien, maar wat het extra vet maakte was het onderwater leven, we zien een schildpad, blacktip reefshark een rog en hele bijzondere vissen en slakken! Wij kwamen dus naar boven met een dikke smile op ons gezicht!!

Inez: SCHITTERENDE opname. Waard voor een vergroting als jullie terug komen.

9/14/15Reply

Inez: mooi zeg. lief dat jullie ons laten meegenieten, ook jullie onderwater sightseeing.

9/14/15Reply

Inez: is dat de reefshark biven op de foto?

Virgil and Sabrina

Nee die hebben we niet goed op de foto kunnen nemen!

9/20/15Reply

Ubud, Indonesia

August 17, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

We hebben een dagtripje naar Ubud gedaan op de scooter en hier genoten van de rijstvelden en echte Italiaanse pizza. De eigenaar is superjolig en komt uit Sicilie. Hij spreekt Indonesisch met een Italiaans accent, de grappigste combinatie ooit!

En om de pizza's te financieren heeft Virgil nog wel even wat werk verzet zoals jullie zien :-p

Lauw Isme

Lekkele lijst? Moeten jullie nu werken voor de kost? Liset rolt over de vloer van het lachen hier..

9/5/15Reply

Inez: staat je goed Virgil

9/5/15Reply

Ontzettend leuk om weer mee te genieten van jullie avonturen! Dank fijn om steeds weer wat nieuws te horen, uhum zien en lezen!!! Oma en Anneke xxx

Seminyak, Kuta, Legian, Sanur, Indonesie

August 7, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

We zijn op Bali, we zijn hier al een paar keer geweest, maar wat blijft het een heerlijk eiland.

We slapen in het huis van Sab d’r oom en in tegenstelling tot andere bestemmingen doen we zo weinig mogelijk. Want we zijn al bijna 9 maanden onderweg en het is tijd om onze spaarpot te sparen ( zeg maar ). Dus onze dagen bestaan uit lekker eten, surfen, soms een feestje en af een toe een day trip. Je hebt hier ook weinig nodig om blij te zijn. Elke avond de zonsondergang zien is eigenlijk al genoeg.

Het is hier ook nog eens super gezellig! We komen vriendjes en vriendinnetjes uit Nederland tegen maar we maken ook nieuwe vrienden! Het is in alle opzichte een heerlijke plek, we genieten elke dag van de mensen, gezelligheid, vrijheid en magie van het eiland.

Wat een prachtige foto's!! Vooral die met die paal met spullen bovenin en klimmende mannen en kijkende mensen. En fijn om te lezen dat jullie lekker relaxen en blij zijn. Geniet ervan, hou het vast en sla het op. En hou het in je herinnering. Maar vooral: happinessssss is here and now... Oma en Anneke (wij zijn ook happy)!

Liz zy

My girl!! Wish i was there

Inez Spruit

Zo te zien heeft Virgil zoveel verdiend op de rijstvelden dat jullie niet alleen pizza konden betalen maar ook een lekker pilsje aan het mooie strand.

9/7/15Reply

haha dat was wel 7 dagen werken hoor

9/12/15Reply

Central Java - Road Trip, Indonesia

July 21, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Pris en d'r familie zijn inmiddels terug naar Nederland. En wij ( Pa van Sab, Grace, Zefa en wij ) gaan op een roadtrip door centraal java, dat eigenlijk ook een trip langs Sab d'r familie historie is. Wij rijden langs Purwokerto waar de fam van Sab heeft gewoond, daarna reizen we door naar Magelang, waar er een museum is opgericht ter ere van de over, over grootvader Dwidjo omdat hij een coöperatie van leraren leiden, dat ervoor zorgde dat de kinderen van de leeraren ook naar school konden, want ondanks dat ze leraren waren, hadden ze niet genoeg geld om hun eigen kinderen naar school te sturen. Deze corporatie is uitgegroeid tot een verzekeringsbedrijf met meer dan 20.000 werknemers. Helaas hebben we geen aandelen, haha! We gaan door naar Semarang een mooie moderne stad. Onderweg rijden wij langs prachtige bergplaatsen en het ene dal met sawa's wisselt het andere dal met sawa's af. Wat is Indonesië toch prachtig! We rijden de bergen in om een van de grootste vulkanen in java te zien, maar het was zo bewolkt dat we niks zagen. We zijn dus blij dat we dit keer niet uren naar boven hebben gelopen, maar gewoon in de auto konden zitten. Sab dacht dat ze al aardig kon rijden in Jakarta omdat dat aardig goed gaat, maar om je op de eenbaans snelwegen te begeven, hebben je toch meer de skills van een rally coureur nodig, die de vader van Sab gelukkig wel heeft. Op onze trip is er een bijzondere dag, Virgil is jarig! Wij vieren het met taart en sate!Read more

Inez Spruit

Inez: Sabrina wat bijzonder dat je deze roadtrip met je vader doet. ik denk nog geregeld aan mijn eigen roadtrip met mijn pa in 1996 door Java en Bali, zal ik nooit vergeten. Geniet van deze kostbare momenten met jouw pa.

8/9/15Reply
    Daphne van den Heuvel

Wow mooi zeg dat via de roadtrip zoveel van je familiegeschiedenis hebt gezien! Heel gaaf dat je dit ook met je vader hebt gedaan :)

8/21/15Reply

😘😘