• Day 5

Hlinene pyramidy Pachacamac a Amazonie

March 24, 2016 in Peru ⋅ 🌙 23 °C

Po nocnim zjisteni, ze nedokazeme kvuli limitum a chybejicimu pristupu k sms koupit ze sveho uctu letenky, se vzbouzime v nejistote a rozvazujeme postup.

Bratr Mato nam z Brna pomuze letenky online koupit, takze snidane a ve velmi rychlem tempu se rozhodujeme pro navstevu archeologickeho naleziste Pachacamac taxikem, balime a vyjizdime. Pritom doufame, ze letenky budou a ve vybranem case a za puvodni cenu...

Pribeh jejich porizeni se tahne az do 15:00 tedy tri hodiny pred planovanym odletem, zahrnuje spoustu zprav s Matkem, zoufale pokusy online nakupu, frustraci, 20min hovor s infolinkou spolecnosti, bleskurychly nakup a akcni jizdu po meste do kancelare Peruvian air a stihaci presun na letiste.

Nakonec vse klaplo a my po silenych peripetiich a nekolikerych zmenach odleteli do mesta Iquitos, ukryteho hluboko v amazonskem pralese - jsme tu!!

Obrovsky dik posilame Matovi domu a do Limy Josemu, recepcnimu hostelu. Vozil nas po vsech certech, pomahal vyrizovat, tlumocil a nechtel za to nic navic.

Iquitos je plny motorek a mototaxi. Na letisti se jich k nam hrne spousta. Vime ze 12 km k vybranemu hostelu je za cca 12x2 sol, nabidce za 20$ se tedy smejeme. Je rychle zmenena na 20 sol takze sedame. Mlady ridic ma kosili a snazi se prodat i vylet do dzungle, ale o tom se nechcem hned rozhodovat. Take se rovnou pta zda jedeme za ayahuascou. Neni jediny, zdejsi pomery jsou tedy jasne. Navic rika ze moskyti ve meste nejsou, jen in da dzangle, repellente okej in lodges.

Ubytovavame se spaleni sluncem a unaveni v Camu camu hotelu. Sice za mirne vyssi peniz nez bych cekal, ale nechci uz tahat Zuzku ani sebe nocni masinerii 500tisicoveho mesta.

Sprcha vybaleni dve housky k veceri namazat spaleniny a padame naznak. Klima bezi. Zuzka vypada s opalenymi brylemi a nosem fakt legracne. Asi se budu chechtat i ve spanku...

A ten Pachacamac? Kopec vyprahle kamenite pouste, udoli se zavlahou a dohled na ocean. Na uzemi cca 35 hektaru mesto z hlinenych cihel az 2000 let stare. Udivujici zbytky velkych stupnovitych pyramid s rampami, lidskymi obetmi a prilehlymi palaci a administr budovami. Inkove pristaveli typicky Chram slunce a Chram Cistych panen. Fouka tu, ale vedro je silne a i pod chytre donesenym destnikem se slunce odrazene od pisku zakusuje do pokozky. Zajimalo by nas jak tu tenkrat zili.

Vy zijte blaze nasi mili, a klidne si od nas trochu toho slunce vezmete! My ho asi mame nadbytek :).