• Day 22

Arequipa

April 10, 2016 in Peru ⋅ 🌙 15 °C

Cesta nocnim busem byla primerene pohodlna a neco jsme i tzv. Na trhacku naspali.

Po prijezdu v 7 mala snidanka primo na terminalu na lavicce z nakoupenych zasob, rychly vyber prvniho hostelu ze tri pripravenych tipu, taxi, a bydlime hned napoprve! Mango hostel, za 70 soles noc odpovida. Jeste jsme menili pokoj, neb prideleny nesel dost dobre odemykat.

Behem cekani na uklizeni jineho pokoje jsme si dosli na mistni snidani, na kterou se zvolna zacinali trousit mistni spolubydlici. Pokecali jsme asi hodinu s asi 25letym cechem Honzou, ktery ma cestu po Jizni Americe na 5 mesicu. Z Peru nijak nadseny neni, ma dost podobne zkusenosti jsko my. Velmi vychvaloval Chille - pristup lidi, prirodu i ceny.

Po zabydleni 1,5hodinove dospani a dvouhodinove rozmysleni planu. Ve tri odpo jsme vyrazili do mesta k jejih realizaci :).

Arequipa nebo alespon ta jeji hostoricky cast je bila, vystavni, kolonialni. Namesti asi nejhezci co jsme v Peru videli. Ulice velmi klidne. Mozna je to nedeli, mozna tim ze jsou prezidentske volby - ty jsou tu povinne, berou to tu dost vazne a napr. uz od vcera je vsude zakaz prodeje alkoholu i turistum.

Mno a nase plany klaply, obesli jsme nekolik agentur a udelame si tu dva vyslapy: Colca kanon na dva dny, kam vyrazime ve 3 v noci. Vratime se v utery vecer, prebalime, vyzkousime v agenture VHT vybaveni a ve stredu rano prozmenu vyrazime do vysky, na 5825 m vysokou sopku El Misty. Posuneme si oba nasi dosavadni hranici asi upe vseho :).

Na oba treky mame jednu agenturu, Waiky tours. Ceny 120 soles osoba za Colca, 230 za sopku. Colca je s ubytovanim s bazenem dole v oaze, sopka ve stanu v zakladnim tabore. Vse si poneseme sami, jen jidlo bude mit nas guide (my zas jeho vodu) a bude nas tam max 5.

Stihli jsme i neplanovane nakoupit kloboucek cepicku a tasku, vse z vlny, peruanske a zarucene barevne.

Rychla dobra vecere v mistni male provozovne (vetsina restauraci je zavrenych kvuli volbam), hodina na sbaleni do jednoho baglu, druhy tu nechavame v uschove. Zuzka uz 40 min oddychuje, zase ma naskok :). Ale aspon jsem dopsal denicek.

Trimetrovym kondorum zitra zdar!