• Day 3

El Bolson*

December 28, 2017 in Argentina ⋅ ☁️ 18 °C

El Bolson ir neliela pilsētiņa 120 km uz dienvidiem no Bariločes, tā savu šodienas ritmu ieguvusi pavisam nesen, kad "hipsteriski" un atšķirīgi domājošie sāka uzskatīt Bariloči par pārāk snobisku un dārgu atpūtas vietu. Brauciens ar satiksmes autobusu uz turieni ilgst 2 stundas pa ainavisku Andu ceļu. Lai arī šis ceļš ir praktiski vienīgais, kas savieno Buenos Airesu ar valsts dienvidiem, tas ir gana tukšs un mežonīgs.
    Pirmajā acu uzmetienā El Bolson neiepriecina - vējš dzenā putekļus starp neizteiksmīgām mājām. Tomēr pirmais iespaids izrādas maldīgs, kad atrodam amatnieku tirdziņu. Šeit tiešām tiek tirgotas skaistas lietiņas, smaržo vafeles, marihuāna, spēlē pa kādam labam ielu muzikantam. Pilsētiņa lepojas ar īpašām alus šķirnēm "cerveza artesanal" jeb mazo alus darītavu produkts. Viss šeit notiek tādā brīvā un nekārtīgā stilā, kā jau paredzēts iepriekš.
    Virs El Bolson kalnā redzams balts krusts, uz kuru ved taka. Nolemjam veltīt pāris stundas pastaigai, lai paskatītos uz pilsētiņu no augšas. Šeit satiekam savu šīsdienas pavadoni, kuru nosaucam par Džeriju. Dienvidamerikas suņiem ir raksturīga vēlme doties pastaigās ar svešiem cilvēkiem, tādā veidā padarot savu dienu interesantu. Šādu parādību esam novērojuši arī Čīlē, Ekvadorā un Kolumbijā. Nez, kas suņiem liek būt tik organizētiem šajā nodarbē?
    Džerijs savu darbu dara nevainojami. Kad atceļā nonākam uz viņaprāt nepareizās takas, Džerijs uz to norāda, vairākkārt noguļoties šķērsām mums priekšā. Kad tomēr neklausam, Džerijs mums priekšā pārrok takai pāri tranšeju. Tas nu ir par daudz, nolemjam paklausīt un griežamies nost. Pavadonis uzreiz klūst priecīgs un lec gaisā kā stirna. Suns mūs pavada līdz pašam pilsētas centram, iedzer ar mums kopā alu, kur satiek citus savus četrkājainos amata brāļus, un viņi kopā dalās savos dienas notikumos. Kad dodamies uz autobusu, Džerijs uz atvadām vienreiz spalgi ierejas.
    Atgriežamies Bariločē, kur mūs sagaida vēja brāzmas, kas pūš un purina gan mūs, gan Zandiņas līdzatvestos plēves maisiņus ar ogām. Par to es kļūstu nīgrs, jo priekš kam tādi maisi apkārt jāvazā. Situāciju izglābj Argentīnas vīnu veikaliņš pāri ielai, ko saimnieks atvēris tik šonedēļ un ir priecīgs mums piedāvāt labus vīnus. Atzīstamies, ka nav jēgas labo vīnu pirkt, jo mūsu apartamentā ir tikai limonādes glāzes. Saimnieks tūdaļ visu atrisina - iepako mums līdzi 2 vīna glāzes ar tekstu: "Atdosiet, kad brauksiet projām".
    Kā labi saprotams, šovakar rakstīšanai beigas.