• Day 13

El Calafate

January 7, 2018 in Argentina ⋅ ⛅ 18 °C

El Calafte ir nozīmīgākais Patagonijas tūrisma punkts, tās lidostā vasaras sezonā nosēžas kādi 10 reisi dienā. Lonely Planet raksta, ka El Calafare iedzīvotāju skaits sasniedz 20 tūkstošus, bet "uz aci" liekas kādi 40. Ja El Chalten acīmredami bija dabas taku mīļotāju vieta, tad El Calafate atgādina lielu un lepnu Eiropas slēpošanas kutortu, tādu kā Zell am See, piemēram. Šeit netrūkst pat kazino tētiem, leļļu muzeja bērniem un juvelierizstrādājumu veikalu mammām. Protams, ka galvenā cilvēku pievilkšanas vieta ir Perito Moreno ledājs, kas atrodas Lago de Argentina ezerā apmēram 60 km no pilsētas.
    Busiņš no El Chalten divsimt kilomertu distanci veic 3 stundās un maksā 25€, pie kam kārtība ir tāda, ka pasažieri tiek savākti, apbraukājot viesnīcas, un tāpat notiek arī maršruta otrā galā. Tas ir ērti. Pa ceļam šoferītis laiž apkārt veidlapu, kurā katram pasažierim jāpierakstās un jāparakstās. Puse no pasažieriem busiņā ir no Āzijas valstīm, un ir interesanti vērot, kā viņi groza un pēta veidlapu, nezinādami, ko ar to darīt. Viegli iztēloties, kā es justos šādā situācijā, piemēram, Ķīnā, nebūdams drošs, vai neriskēju nonākt aiz restēm par paviršu vai pat ignorējošu attieksmi pret valdības prasībām.
    El Calafate nonākam pēcpusdienā, un mūsu mērķis ir "nobumbulēt" laiku līdz lidmašīnai uz Buenosairesu, kas iatiet deviņos vakarā. Ieejam, mūsuprāt, piemērotā restorānā un pasūtam filejas steiku uz diviem, taču tas izrādas pagalam negaršīgs. Nospriežam, ka tiešām pakalpojumu sniedzēji šeit ir izlaidušies lielā pieprasījuma dēļ.
    Internets šeit joprojām ir ļoti lēns, tā ka filmu lidojuma īsināšanai lejupielādēt nav pat ko domāt. Prāts jau ir atpakaļceļā, un sāk uzmākties domas par darbu, kuras atvairīt palīdz tikai lēnais internets - nevar atvērt ne garāku epastu, nedz pat visvienkāršāko xls failu. Laikam jau tā arī ir pareizi.
    Lidojuma uz Buenosairesu ilgums ir 3 stundas, pie kam galvaspilsēta atrodas ne jau valsts otrā malā, bet gan vidienē. Tas labi raksturo šejienes attālumus. Galā nonākam pusnaktī, un mūs sagaida 30 grādu karstums un pilnīgs haoss taksometru gaidītāju rindā Jorge Newberry lidostā. Nākamā diena būs veltīta Buenosairesai.