• Day 11

Geizeri un vulkāniskie veidojumi

May 9, 2023 in Bolivia ⋅ ☁️ 10 °C

Šodien mēs beidzot esam nonākuši pie sapratnes, kā tie vulkāni te uguņojuši, un kas no tā visa pāri palikušā priecē mūsu acis.
    Brokastis jāēd jau 5.30, lai līdz rītausmai tiekam pie geizeriem. No gultas izkāpt nevar, jo istabā, kā jau minēju, apkures nav, bet arā ir krietni mīnusi. Labi, ka brokastu telpā ir gāzes lampa, kuru visgudrēm jau vakarā iemacījos iedarbināt.
    Tagad jau esam tik pat kā vietejie, un pec brokastīm košļājam kokas lapas, lai labāka sajūta. Elpceļus tās tiešām atbrīvo.
    Geizeru lauks atrodas 4900 metrus virs jūras līmeņa - pagaidām augstākais sasniegtais punkts. Šie geizeri izceļas ar milzīgu sutu, kas paceļas no seklām iedobēm zemes virsmā, kurās vārās tāda kā pelēka dārzeņu biezzupa. Man liekas, laba ilustrācija, ja gribas apskatīt, kā būs, ja pēc nāves gadīsies nokļūt ellē.
    Krietni pārsaluši, dodamies uz netālu esošajiem termālajiem baseiniem, kas kūp tur pat ielejā. Viss, it kā dienas komplekts piepildīts, taču pulkstenis rāda deviņus no rīta.
    Braucam tālāk uz Salvadora Dalī tuksnesi, taču nolemjam izlaist no maršruta Zaļo lagūnu. Iemesls: tā esot aizsalusi, un nemaz vairs neesot zaļa.
    Tā vietā pierunājam Edsonu aizvest mūs uz kādu mazāk populāru, bet tik pat skaistu vietu.
    Tās izrādās sarkanas klintis, kas veido dažādas vertikālas figūras, kurās katrs vērotājs pēc iztēles var atpazīt kādu dzīvnieku, cilvēku vai objektu. Zandiņa, piemēram, atpazina Brīvības pieminekļa Mildu. Laikam sāk gribēt uz mājām…
    Interesanti, ka šīs figūras radušās vulkānu izvirduma laikā, lavai iekrītot ūdenī un strauji sacietejot, gluži kā alvai laimes liešanas laikā. Bildēs labi redzams, cik augsts ir bijis ūdens līmenis ielejā.
    Par to vulkānisko skaistumu ir tā - tur, kur lava saskārusies ar ūdeni, vai arī aplipusi ap akmens bluķiem, veidojas Dalī figūras. Tā laikam ir tikai Dienvidamerikā.
    Ar to arī mūsu ceļojums ar Edsonu un viņa Lexus beidzas, atvadāmies sirsnīgi, jo sirsnīgi, jo viņš jauks kuečua tautas dēls.
    Mūsu atlikušais ceļojuma laiks kļūst saspringts, tāpēc rītrītam esam izvēlējusies lidojumu uz Lapasu. Pēc tam parīt no rīta ar autobusu uz Arekipu, tad vēl lidojums uz Limu. Tas viss 3 dienās jāiespēj.