Sanur

May 2, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Ik heb deze nacht een uurtje wakker gelegen, Nadia daarentegen heeft als een roos geslapen. Deze ochtend gaan ontbijten in een door de reisgidsen aanbevolen restaurantje en je hebt dan gewoonlijk 2 zekerheden : het eten is lekker en je betaalt veel te veel.

Daarna enkele kilometers gewandeld langs de strandboulevard en de bus voor woensdag naar Ubud geregeld.

Nadia wou graag de orchideeën tuin bezoeken, nog eens zo’n kleine 3 kilometer verder, tenminste als we langs de drukke baan zouden stappen… en dat hebben we geweten. We stapten langs een baan type autostrade van bij ons maar dan ook nog eens met honderden brommertjes erbij. Ik heb wel medelijden met de Balinezen want allemaal hebben ze nen “tic nerveux”, hun vinger drukt constant op hun toeter en dikwijls voor niks.
    De tuin zelf was wel leuk maar zeker niet de 7 euro per persoon waard; wel enkele leuke foto’s genomen en wat uitleg gekregen.

In de namiddag relax en even van ons zwembad genoten. Geloof het of niet maar zelfs bij +30 graden voelt het fris aan als je uit het water komt. Nadia van mij nog een foto getrokken die niet voor publicatie vatbaar is (spierwit) maar aangezien we op het einde van de reis hier terug verblijven kunnen we een “voor en na” foto maken.

’s Avonds zijn we op de “nachtmarkt” gaan eten. Dit is een plaats waar allerlei eetkraampjes verzameld staan en waar je aan kleine tafeltjes en op plastic krukjes een eenvoudige maaltijd kan eten. Op mijn vorige Midden-Amerika reis ben ik voor het eerst aan straatstalletjes beginnen eten en dat viel goed mee. Zo ook hier want we aten allebei een lekkere schotel met kip met een grote fles bier die we deelden. De prijs? Die konden we eerst niet goed geloven… nog geen 6 Euro met fooi inbegrepen.
    Daarna aan een ander kraampje gebakken banaan als dessert voor zo’n 0,15 Euro.
    Natuurlijk zijn hier ook wel chique restaurants waar je voor hetzelfde véél meer betaald maar onze keuze voor het avondeten van morgen is al gemaakt, terug naar de avondmarkt dus.

Morgen nog een dagje relax en eens gaan zwemmen in de zee.