Budimpešta & Bratislava

• 53photos
  • 0videos
  • 536kilometers
  • Day 1

Budimpešta_dan 1

October 27, 2023 in Hungary ⋅ 🌧 15 °C

Pot sva začela v dežju in upanju, da ne bo preveč padavin in škode na lastninah ljudi v Sloveniji. Celo pot je deževalo, enkrat v močnejših intervalih, drugič kot rahel prš. Po 4 urah vožnje sva prispela v vetrovno in deževno Budimpešto. Prvi cilj je bilo parkirati vozilo in dobiti ključe od apartmaja. Apartma imava v staromeščanski hiši z notranjim dvoriščem in parkiriščem. Do apartmaja prideš po stopnicah v notranjosti in nato na balkon in noter v stanovanje, zanimivo. Sama urejenost stanovanja me je presenetila, veliko modre barve, kar me je nemudoma spomnilo na Grčijo in morje. Po sprostitvi od vožnje sva šla malo naokoli, do Liberty bridge, malo po ulicah vohljati za bari in fast food-i, ki jih je res ogromno, na vsakem koraku. Ker sva vedela, da imava ob 17. Rezervirano restavracijo The Magic, posvečeno Harry Potter-ju, sva vse gledala samo skozi okno in lačna odšla nazaj v apartma, da se pripraviva za večerjo. Pred restavracijo vrsta ljudi čaka brez rezervacije, hvala Tamara :). Restavracija napravljena v stilu, vse razen wc-ja 🙈. Izbereva vsak svoj koktejlček in naročiva hrano in nato rahel šok za Tamaro...dobi riž s Camembert sirom in ob strani gozdne sadeže - krožnik je ostal poln, restavracija pa je dala 20% popusta. Tamara je odšla lačna jaz pa sit in zadovoljen. So jo pa hitro osrečile lučke po mestu, ki jih je za ta čas toliko, da te že malo na december spominja 🎄. Po sprehodu skozi štante, nakdeva takšnega s štrudlji, seveda sva vzela vsak svojega. Ko sva šla mimo Sinagoge, sva se odločila, da si jo morava jutri ogledati, tako da sva dodala na seznam še eno željo. Ker pa je bila Tamara še lačna, sva morala najti prostor, kjer bova lahko kupila Langoš, do doma nama ga ni uspelo in po trudnem iskanju mi je uspelo najti restavracijo, naročim in počakam 10 minut. Prinesem domov in peljem Milo ven, Tamara v miru je in ko pridem nazaj, pove da Langoš ni dober...kaj naj rečem drugega kot: " ova noč nije bila njen dan" 😜.Read more

• Day 2

Budimpešta_dan 2

October 28, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 13 °C

Zjutraj sva imela zajtrk "kr domač", sveže kajzerce in Argeto pašteto. In že hitiva proti Sinagogi, da si jo prvič ogledava od zunaj in predvsem znotraj. Najina neorganiziranost naju zopet udari po prstih, ker si ne preveriva ur odpiranja. In ker je danes sobota imajo judje...Sabbath. Ja nič, če sva že v rem okolišu greva pa kar dalje proti naslednjim točkam v bližini, "Street food Karavan", "Szimpla Kert" in "Bors", več o tem v nadaljevanju, saj je še bilo zaprto 🙈.
    Nič, če je ob 10:30 prezgodaj za te, greva pa v National Hungary Museum, ki je kakšnih 15 min hoje stran. Mogočna stavba z ogromnimi stopnicami kliče v notranjost, še posebej napis "World press photo". Zgodovinski muzeji so vsaj zame dosti zanimivi, kultura in zgodovinski dogodki države pa iz vidika, da vedno kaj novega spoznam. Muzej v 2. Nadstropjih ni tako velik, kot sva jih že videla, vendar po svoje zanimiv, predvsem obdobje od 13. Do 15. Stoletja, ko so bili Celjski grofje in Ogri malo pod napetostjo. Žal edino sled, ki sem jo videl v povezavi z grofje je bil en grb in še to ni pisalo, da je njihov 🤔. Po ogledu muzeja, vse do novejše zgodovine, sva se ponovno odločila, da poizkusiva najino srečo v judovski četrti, kjer sva tokrat prišla na svoj račun. Bors je znana po svojih juhah, Tamara je imela npr. Bučkino z mangom, jaz pa sem poizkusil nekaj z mesom in po nasvetu natakarja. Ni me prepričal nekakšen topel sendvič s špehom, nekimi klobasi in dosti siri - žal je delno romal v smeti. Nato pa zelo zanimivi izkušnje alternativa iz, po mojem mnenju, časa hipijev - Szimpla Kert. Svoj svet z bari in malimi štanti, kjer prodajajo "svega i svašta". Prostori s popisanimi stenami, vsi stoli različni, ogromno zelenja, ampak nič standardov - ojoj 😬. Meni osebno zelo cool in dobro za videt. Nato pa sva zavila še v sosednji vhod, kjer pa je Karavan street food, v upanju, da bova kaj dobrega jedla, se sprehodiva skozi območje. Po ogledu vseh štantov in različnih jedi pred ljudmi, se gledava in odločiva, da rahlo razočarana zapustiva območje. Saj po najinem mnenju, hamburgerji, mehiška hrana in ostalo, razen kakšen krožnik golaža in paprikaša, ki sta izgledala res kot juha, ni nič kar bi lahko novega poizkusila. Lačna odideva proti domu, vmes pa se ustaviva v knjižnici Metropolitan Ervin Szabó Library. Napotiju naju v 4. Nadstropje, kjer se pred nama pokaže knjižnica kot iz kakšnega ameriškega filma, zelene lučke na mizi, visoki stropi, okrašene stene in ogromno ljudi, ki se ne glede na naše poglede, učijo dalje.
    Odhitiva domov, malo okrepčila in popoldanskega počitka, pa seveda pocartat Milo. Da bo pa mera polna, greva ob mraku peš do Budapest castle. Hoja ob Donavi, mimo finih hotelov, parkiranimi ogromnimi ladjami in ogromno lučk, ti kar nariše nasmeh na obraz. Grad ki se dviguje na Donavo pa v vsej svoji velikosti riše misli moči preteklosti Ogrov. Na vrh naju ne nesejo noge, ampak vzpenjača, tudi nazaj naju bo, saj sva kupila karto za obe strani 😜. Po ogledu, lačna počasi strmiva proti domu in sproti še v trgovino.

• Day 3

Budimpešta_dan 3

October 29, 2023 in Hungary ⋅ ⛅ 17 °C

Tretji dan je tu in po jutranjih omletih jajčkah je bil čas za obisk največje sinagoge v Evropi in 2. Največje na svetu, kot je pisalo pri vhodnih vratih Sinagoge. A pred tem sva šla še enkrat v Narodni muzej Madžarske, kjer sva si hotela ogledati World press fotografije. Hvaležna da sva si zjutraj pri zajtrku kupila online karte, greva mimo dolge vrste direktno v muzej. Slike ljudi po svetu, ki te pustijo odprtih ust in razmišljanja, kako smo lahko veseli kje smo se rodili. Po ogledu fotografij in hoji proti Sinagogi se sprašujeva kako so lahko ljudje tako kruti, kaj te privede do tega, da hladno ubiješ človeka?
    Vstopnina za Sinagogo je bila za 2 osebi 50€, kar se nama je zdelo dosti veliko, ampak ja, greva notri če sva že tu. Mimo pregleda kot na letališču greva kar naravnost mimo zunanjega pokopališča v kletne prostore muzeja. Prikazane so nazorne fotografije z opisi iz časa 1., med in 2. Svetovne vojne. Nekaj kar nisva, mogoče, želela brati in sva na hitro šla mimo. Nato pa stopiva v kapelico, kjer meni zaposlena oseba ponudi papirnato okroglo čepico, takšno kot nosijo judje. Se mu zahvalim in zavrnem, nato pa šok. Moški mi jasno glasno reče v nemškem jeziku "Raus", kar pomeni naj izginem ven in zveni zelo ironično, da to izgovori Jud, ali se to samo meni zdi🤔? Malo šokirana, Tamara mogoče še bolj, greva iz kapelice in se sprašujeva, ali je to res normalno, da plačava 50€, za cerkev in možakar ne more pokazati malo razumevanja in razloži, da je to obvezen del njihove kulture?! Če se malo pošalim, mogoče pa sedaj malo bolje razumem Hitlerja...imeli so denar, bili so osorni in samosvoji🤔🙃. Ogledava si še notranjost, kjer so prav tako delili čepice, ampak tokrat prijaznejši gospod. S čepico se sprehodiva skozi notranjost, kjer je sigurno drugačna, kot pri ostalih verah, narediva nekaj slik in nato ven. Čepico odložim poleg fanta na klopi in v upanju, da si jo bo pa nekdo shranil, namesto, da roma v smeti.
    Ura je še zgodnja, imava čas za še kakšen ogled. Greva v smeri gradu, ki ni tako obiskan kot Budimski, ki ponosno stoji nad Donavo, ampak se nahaja v parku na SV strani mesta. Kljub temu, da ni bil tako blizu, se odločiva za peš hondo, kar se je na koncu izkazala kot dobra odločitev. Komaj sva štartala, ko naletiva na podobno ulico kot včeraj, le da je bila ta tokrat bolj civilizirana, ali če rečemo normalna za naše pogoje. Ogromno štantov različnih ponudb, barov in dogajanja. Tudi Jamie Oliver restavracija se nahaja tam. Po ogledu in pijači se odpraviva dalje, zadovoljnja, da sva tako na srečo naletela na nekaj tako zanimivega. Pot, ki je v osnovi bila daljša kot ostale naju spravi do lakote in se ustavima v Spar-u, ki je v Budimpešti popularen in si vzameva vsak svoj sendvič za po poti. Po nekaj času hoda le prispeva do parka, kjer se nahaja tudi muzej glasbe, etnografski muzej in tudi najin grad. Park je zelo lep, urejen, različne tematike, gradpa je posebej izstopal. Velik, mogočen, z lepo arhitekturo kar kliče po tem, da ga fotografiraš. Sprehodiva se okoli, malo nastavima najini telesi soncu, da naju nahrani z D vitaminom, ampak ne greva notri. Narediva krog in nazaj z javnim prevozom do centra. Tamara ima malo načeto zdravje in je čas da greva proti domu. Pozno popoldne in večer preživiva ob večerji in branju knjige 😃

• Day 4

Budimpešta & Bratislava

October 30, 2023 in Slovakia ⋅ ⛅ 20 °C

Ta dan je bil namenjen zadnji planirani stvari v Budimpešti - vožnja z ladjico po reki Donavi. Lastnica nama je dovolila, da sva avto pustila na njihovem parkirnem mestu, tako da sva se peš odpravila ob Donavi in poiskala ponudnika prevozov. Nato sva imela čas, da si greva ogledat "shopping street", ki je bila blizu.
    Pot z ladjico je trajala 1 uro in 10 minut ter je potekala mimo parlamenta do otoka kjer poteka Sziget festival, oziroma kot mu Tamara reče, ščeget 🤣. Tu se pot obrne in gre pod 5 mostovi do novejšega dela Budimpešte in univerze vse do "Liberty bridge", kjer je bil izstop. Še zadnji sprehod ob Donavi do avta in nato proti Bratislavi.
    Pot od Budimpešte do Bratislave je po navigaciji mišljena kot 2 urna pot in cca. 200 km, kar je polovica poti med domom in Budimpešto. Bolj kot se vozimo proti Slovaški več vetrnih vetrnic vidimo ob avtocesti, res zanimivo koliko jih je in da je dovolj konstantnega vetra za postavitev. Moja radovednost, glede na količino vetrnic, me je poslala iskati, koliko energije pa proizvedejo z vetrom. Podatek za leto 2021 pravi, da so Madžari proizvedli 0,70 TWh, Slovenija za primerjavo z 2 vetrnicama pa 0,01 TWh. Nazivna inštalirana moč za Madžarsko 321 MWh, pri nas pa 3,1 MWh. Tu pa sedaj moja logika malo zataji, ali pa so jih Madžari v zadnjih 2 letih namestili veliko novih in še ni teh v sistemu zabeleženih.
    Z nakupom Slovaške vinjete sva imela malo izzivov, saj sem mislil da bo na meji kakšna bencinska, kjer jo lahko kupiš, hkrati pa je Bratislava tako blizu Madžarske kot Avstrijske meje, da se sprašuješ o smotrnosti nakupa le te. Ko sem izklopil v navigaciji AC in cestnine, se je pot podaljšala za 30 minut, itak iskanje prve bencinske, nakar ugotoviva, da jo pa lahko kupiva prek spleta, opraviva nakup in gasa dalje.
    Takojšnje mnenje o Bratislavi je vsaj z mojega vidila drugačno od Budimpešte. Če je Budimpešta mesto z dolgo zgodovino in starimi zgradbami je Bratislava na prvi pogled modernejše in bistveno manjše. Ampak prepustimo to naslednjim 3 dnem. Po razpakiranju na novi lokaciji, ki je od zunaj stara stavba od znotraj pa vse na novo urejeno, je bil čas za ogled oz. Iskanje starega mestnega jedra. Mogoče še malo o stanovanju, ki ima vse kar potrebuješ za te 3 dni. Od pečice, pomivalnega stroja, veliko kopalnico in dovolj velik dnevni prostor.
    Za dostop v staro mestno jedro je kar malo iskanja, saj te pot vodi iz široke ulice v neko stransko, ki na prvi vtis je samo "ena" ulica. Nato pa v trenutku prehoda pod Michalskimi Brani ali prehodom prideš v staro mestno jedro in nemudoma se ti odprejo tlakovane ulice z bari, souvenir shopi, itd. Sprehodiva se čez mestec in najdeva restavracijo za pijačo in jedačo. Dubliner se je reklo restavraciji, kjer so stregli točen Guiness, odlično. Tamara si vzame samo priloge, čebulne obroče in sladek krompir, jaz pa rebre, ki jih nisem jedel že kakšni 2 leti. Pivo odlično, rebre so imele preveč glazure, Tamarina hrana pa prav tako odlično, saj je vse pojedla.
    Pa mogoče še za konec dneva, tako v Budimpešti kot v Bratislavi je ogromno Halloween okrasitev, ampak tudi okusno in prav ne morem verjeti kako so nori na to. A bodo mogoče 1.11. Že nameščali božično okrasitev? 🙈🤣

• Day 5

Bratislava_dan 5

October 31, 2023 in Slovakia ⋅ 🌧 11 °C

Napoved se je uresničila, padal je dež. Sicer ne takoj zjutraj ko sem našel fino pekarno, kjer so imeli pripravljene sendviče in svež kruh, ampak okoli 10. Ure ne začelo padati. No takrat ko sva hotela iti na grad, da si bi ga lahko ogledala. Prednost kamnitih tlakovcev je, da vodo teče v njihovih režah in da v čevljih ne boš imel mokro, oziroma imaš manjšo možnost da stopiš v kakšno lužo 😁. Sprehodiva se do gradu, kjer je cca. 10 minut hoje, greva do ticket office, da kupiva vstopnico, napis na vratih naju ustavi in nasmeji, ob torkih zaprto 🤣🙈. Kdo zapre največjo znamenitost ob torkih, oziroma zakaj bi bila sploh zaprta 🤔? Ja nič, po dežju se sprehodiva dol po griču, malo se še iščeva in nato le najdeva pot do starega mestnega jedra, kjer narediva en sprehod in nato domov.
    Kaj lahko počneš na deževni dan, če imaš nezanimive muzeje, grad je zaprt? Shopping center!
    In tako sva šla z avtom v šoping center, pogledat kaj imajo, mogoče pa kaj najdeva. Ta se nahaja v 3. Nadstropjih, v enem delu celo v 4. Ogromno trgovin različnega cenovnega razreda, tudi takšnih ki smo jih imeli v Sloveniji, pa jih sedaj ni več. V trgovskem centru sva preživela več kot 3 ure,...kako to vem? Saj moraš po več kot 3 urah parkiranja le to plačati 🙈. Pozno popoldne sva, ko je dež ponehal, sva šla še v staro mestno jedro in ker je bil Halloween, je muzika igrala iz barov, v nekaterih si celo slišal ljudi prepevati, iz drugih stanovanj se je slišala glasba skozi okna. Najdeva bar v kateri igra DJ, spijeva pijačo in domov. Dan je potekal mirno in sproščujoče.

• Day 6

Bratislava_dan 6

November 1, 2023 in Slovakia ⋅ ☀️ 16 °C

Na tej postelji spim presenetljivo dobro, danes celo do 8. Ure zjutraj 😅.
    Tamara že nekaj časa kašlja in jo že malo utruja, tako da sem se po zajtrku sam odpravil proti gradu. Danes ni torek, zunaj je lep sonček, tako da bo sigurno iz vrha vzpetine lep razgled na ravno okolico. Prvo sem šel pogledati vse te vetrnice, ki se vrtijo samo na avstrijski strani, ki je dejansko že čez Donavo. Stotine teh vetrnic se vrti in ponoči se samo vidijo rdeče utripajoče lučke. Do gradu pridem malo pred 10. Uro, ljudi je polno, celo nekaj avtobusov je parkiranih pred gradom, torej bo gužva - gasa noter. Pridem do prodajalne karte, nikogar tam, grem na notranje dvorišče, nekaj ljudi čaka pred vrati. Sem ter tja hiti res ogromno ljudi a od zaposlenih nikogar. Ura kaže 10:05, še kar nikogar, na vratih ni zapisa, da bi bilo karkoli zaprto, ker je praznik. Počakam še nekaj minut in nisem edini, ki se sprašuje, "bo to odprto danes?" Grem dalje, ogledam si še baročni vrt in nato dol iz vzpetine. Odkrijem mesto, kjer je pred leti stala sinagoga, ki so jo zaradi potrebi po gradnji ceste podrli, veliko je bilo negodovanj, na koncu je občina kupila le to in jo podrla. Kolikor sem zaznal tudi Slovaki niso bili ravno naklonjeni židom?! Grem čez mestno jedro domov, ker sedaj pa je že toliko toplo, da bo Tamari prijetno. Pojeva kruh z maslom in marmelado ter štartava. Tokrat se prvič v Bratislavi sprehodiva ob Donavi, kjer je lepo sprehajališče in veliko ljudi na njem. Greva do tam, kjer se bova lahko z zadnjega dela mestnega središča vključila vanj. V tem delu mesta srečava mnogo kolesarjev na cestnih kolesih, ki jih pred nisem, tako da so le pridni kolesarji 🚲. Po nekem času, da morava iti poizkusit njihovo tradicionalno sladico, ki je nekakšen rogljiček polnjen z makom ali orehi, tam izbereva še magnetek in okrasek za smreko. Po plačilu naju prijazen starejši par vpraša ali sva videla drugo sobo. Greva hitro pogledat in tam cela presenečena vidiva stare blagajne in začetk 20. Stoletja in nato še v drugi sobi ogromno takšnih in drugačnih aparatur, starosti 100 let ali več, tudi nekakšno prenosno skrinjo za sladoled, res zelo lepo in prav vidiš, da delat z dušo, pa čeprav bi lahko bila lokacija boljša in bi imela posledično več strank. Vsaj 2x narediva krog čez mesto, da najdeva primerno restavracijo in da poizkusiva kaj tradicionalnega. Tamara si naroči pohan sir s pomfrijem (baje ful tradicionalno), jaz pa jelenji ragu s kruhovi cmoki. Narediva še en sprehod na "novo" stran mesta za naju in se odpraviva domov k Mili. Imava pa še eno stvar za ogledat, sobe z ogledali, kjer se malo igrajo s tvojimi možgani. Tam imajo 6 različnih in 1 sobo z obrazložitvami in praktični primeri. Vstopnina 5€/osebo je skromna, za kar dobiš. Ker je bil to hiter ogled, naju še ni vleklo domov, zato greva v eno kavarno, ki svo jo že videla prvi dan in sva rekla, da je sedaj pravi čas zaradi bližine. Mačkafe se imenuje, in ja verjetno ste ugotovili...Notri imajo vsaj 8 mačk, no toliko sva jih uspela preštet. Te se mirno sprehajajo mimo tebe, katera te malo pogleda, druge čakajo pred kuhinjo, če bodo kaj dobile za pod zob, tretje pa spijo na nešteto mestih po baru. Zanimivo in predvsem drugačno, očitno funkcionira saj je bilo notri kar nekaj ljudi. Po varanju Mile z mačkami se odpravima domov, v upanju da naju ne zavoha 😅.Read more

• Day 7

Final review

November 2, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 14 °C

3 dni Budimpešte in 3 dni Bratislave. 2 različni mesti z 2 različnima zgodovinama. Prvo dosti večje kot drugo, vendar toliko tega, če se znaš sprostiti in uživati kar ti prinese pot.
    Kljub temu, da ste mesti deljeni z isto reko - Donava, je njun utrip čisto različen. Malo mestno jedro v Bratislavi in veličastne zgradbe v Budimpešti ju dela različno. Medtem ko si v Bratislavi hitro konec z mestnim središčem, te Budimpešta s svojo velikostjo vedno nekje preseneti.
    Oe mesti si bom zapomnil po čistoči in urejenosti, po okrasitvah, ali je to bilo sedaj za Halloween, ali le da greš na pijačo v bar, jih spremljajo vsaj lučke. Ta del je bil predvsem všeč Tamari. Ko si na gradu nad Budimpešto in vidiš vse te lučke pod sabo ima čisto svoj pogled, kot Bratislava. Vendar kdor ima rad majhnost ali podeželje, se bo v slednji počutil mnogo boljše.
    Presenetili so me domačini v Budimpešti kako dobro govorijo angleško, me pa žalostijo trenutne zgodbe okoli World press Photo, kjer so ravno odpustili direktorja zaradi slik starejših gejev.
    Medtem ko se mi je zdela Bratislava sodobnejša, mladostnejša in tako pripravljena na spremembe, ima Madžarska pred sabo še nekaj pomembnih ovir za preskočit. Mladi so vedno pripravljeni na novosti in le upam, da bodo uslišani, do takrat...Bomo pa še šli kakšno drugo mesto pogledat.