Sicilija

February - March 2023
Spoznati glavne turistične znamenitosti in doživeti Sicilijo v avtu, na ulici, v želodcu innn visoko Read more
  • 13footprints
  • Day 1

Cefalú

February 23, 2023 in Italy ⋅ ☀️ 16 °C

Ogled stare ribiške vasice in sprehod skozi staro mestno jedro. Severna stram vasice je posejana z ostrimi skalami nad katerimi so čudoviti bari in restavracije. Ulice so prav ozke in vse enake med sabo.Read more

• Day 1

Barcellona Pozzo di Gotto in Milazzo

February 23, 2023 in Italy

Nočitev v apartmajih I3Mori, pred tem ogled centra mesta in kos pice.
    Sama apartma ima izredno lokacijo, nasproti dolge peščene plaže, ki se nadaljuje vse do centra, vendar z veliko odpadki in mnogo potencial za ureditev.Read more

• Day 2

Drive to Taormina / fragole 🍓

February 24, 2023 in Italy ⋅ ☀️ 13 °C

Ker točna pot ni začrtana, sva se zjutraj v avtu odločala ali greva proti Messini ali Taormini ter po kateri poti, ob morju ali čez hribe. Zavila sva proti hribom in lični poti proti 1.100 metru visokem prelazu, ki je prinesel lepe razglede na nasade pomaranč, vožnjo skozi čudovito vasico Novara di Sicilia, na zvončke ob cesti, koze ki jedo zelenje in sneg na vrhu. Po spuščanju z vrha prelaza nisva vedela, ali bova uspela priti do doline, saj so se začele čedalje pogosteje pojavljati table z nekakšnimi napisi o "chiusu". K sreči, je manjkalo samo polovico ceste in sva po prazni cesti nadaljevala proti dolini in čudovitemu razgledu na Etno 🏔. O Etni več kasneje, sedaj pa bi še samo dodal, daje cesta fenomelna za kolesarjenje, z nešteto ovinki, swishhh 🚴‍♂️🌞.
    Aja, na koncu vožnje pred Taormino sva še za 6 € kupila zaboj jagod, res noro poceni 🍓.

• Day 2

Taormina

February 24, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 15 °C

Pred Tarmino sva se morala ustaviti na majhnem otočku ali tudi ne, rahlo povezano z obalo, ki se imenuje Isola Bella, verjetno otoček :). Čudovito, vendar žal zaprto za ogled, se vidi, da je šele februar. Taormina pa je že zelo lepo italijansko mestece, z dušo, malimi trgovinicami, veliko čudovitimi restavracijami in na koncu kraja še amfiteater. Jedla sva v restavraciji Siciliana, zelo dobre pražene lignje in vsak svojo porcijo testenin, prvič s sipino tinto.🍝Read more

• Day 3

Catania

February 25, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 14 °C

Jutro naju je pričakalo v sivi barvi s pogledom proti vrhu Etne. V pričakovanju obiska Etna, kar hitro preideva v realnost ko nama lastnik apartmaja pove, da so snežne verige obvezne. In tako sva končala z mislijo na ogled Etne od blizu. Prespala sva v At Armando's home, kjer je lastnik pripravil od domačih marmelad, sveže stisnjenega pomarančnega soka do različnih slaščic. Razgled z njegovega apartmaja je bil čudovit in kar predstavljal sem si poletno večerjo na tej terasi.
    Nato naju je pot vodila proti Catanii in pripravi, da vse vredne stvari dava v obtelesno torbico in vse skrijeva od vidnih mest - po nasvetih lastnika apartmaja. Parkirala sva v centru za 4 € in se odpravila po glavnih ulicah, kjer so naju obkrožale stavbe s prečudovito arhitekturo. Našla sva čudovito slaščičarno z "narisanimi" sladicami, Tamara je rekla, "kar tu". Market, to pa je doživetje, vsi se derejo in vabijo stranke, v upanju da zavijejo k njim. Ogromno različnih rib, svežega sadja in zelenjave, da ne omenjam ostalih stvari, s katerimi lahko opremiš tudi celotno stanovanje. Za zaključek ogleda mesta pa še v restavracijo na testenine, hmmm pasta Italiana 🍝.

• Day 3

Sirakuze

February 25, 2023 in Italy ⋅ ⛅ 16 °C

Po Catanii v Sirakuze, mesto na Unescovem seznamu, kjer sva prispela v popoldanskih urah in po rezervaciji v noro dobrem apartmaju in vljudnih lastnikih, ki so se odzvali v 10 minutah od rezervacije, že imela ključe v rokah. Italijani in angleščini, to pa bodo morali še malo vaditi. Gospodič si je pomagal s pred pripravljenimi osnutki na Google translate in nato samo izbral želeni jezik,...vse smo se dogovorili in po hitrem ogledu stanovanju že krenila proti centru. Sicilija bi lahko bila malo bolj čista, to govoriva že 3 dni. Ampak tu nas presenetijo ko skupina mladih in malo manj mladih ljudi z vrečkami in kleščami v rokah čistijo sosednji park. S Tamaro se pogledava in rečeva, no to pa je dober začetek ogleda mesta, res ponosna na njih nadaljujeva s hojo proti centru in kaj hitro ugotoviva, da so pa kakšno ulico le pozabili očistiti, mogoče pa jutri 😉.
    Center lep, ogromno arhitekture, okoli morje in prš dežja, naju spomni da ni ravno poletje. Kupiva kruh, šampanjec in jajčka, ker v tem apartmaju pa imava kuhinjo, da namesto sladkega zajtrka, le jeva nekaj slanega 🍳.

• Day 4

Jutranji Sirakuze in popoldanski Noto

February 26, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 17 °C

Super je imeti lastno kuhinjo, da ne ješ samo cukra za zajtrk. Žvrkljana jajčka in bel kruh za energijo ter coca cola in kava, se ve za koga. V nadaljevanju pa še hajk po Sirakuzi in kanoli - za fotografijo ga že malo manjka - ni šlo počakati.

V Sirakuze sva pogledala še grški amfiteater in kamnolom, kjer so tesali bloke kamenja za gradnjo - nastale so visoke in akustične jame. Se kar malo vprašaš, kako težaško delo so opravljali takrat in kaj jih je motiviralo. Narava znotraj parka je bila kar malo divja, po sicilijansko, se nihče pretirano ne ukvarja z urejanjem.

Ob nedeljah je odprto tudi mestno pokopališče, kjer je precej viden razkorak med premožnejšimi prebivalci, ki svoje poslednje počivališče najdejo v grobnicah v velikosti manjše kapelice, in tistimi malo manj, ki se morajo zadovoljiti z "navadnimi" grobovi, ki so še vedno vsaj trikrat večji od tistih, ki smo jih vajeni pri nas in vsebujejo tudi do dva metra visoke kipe. Tudi na ta, za Sicilijance sveti kraj, "zaide" veliko smeti, ki ležijo tudi znotraj največjih in najlepših grobnic.

Popoldan sva pot nadaljevala do mesta Noto - še eno mesto na Unesco seznamu svetovne dediščine, poleg Sirakuze. Baročno mestece, kjer sva jedla prvo resno pico - tista na štantih ne šteje in se sprehajala do onemoglosti - sonce, veter, skoraj nič ljudi... verjetno jih še zebe in čakajo prijaznejše temperature, za zdaj pa terase kafičev prepuščajo turistom, ki se na sončku počutijo skoraj kot na Kanarcih - skoraj 😇

• Day 5

Ragusa & Modica

February 27, 2023 in Italy ⋅ ⛅ 12 °C

Včeraj zvečer prispeva v Raguso, ampak prihod po cesti v Raguso je res fantastičen, tako da sem ustavil sredi ceste, da sem lahko naredil fotografijo na stari del mesta, ki leži na vrhu hriba. Tokrat sva si privoščila hotel, ki je bil ugoden in lociran med revnim in bogatim predelom, v dolini s pogledom na revnejši del, kateri pa sigurno ni bil "reven". Nočna slika, ki sva jo prilepila odkriva igro oranžnih svetilk in peščene barve stavb in izgleda fascinantno. Prav pred predstavljava si pitje šampanjca na malem balkonu s pogledom na te stavbe. Sam hotel je odet v rdečo barvo, ki neverjetno izstopa med pastelnimi barvami ostalih stavb, znotraj pa odkriva kamnite stene in zajtrk pod velbom. Umivanje zob s takšnim pogledom, kaj pravite na to 😃?
    Med iskanjem informacij o tem kje začeti pot po mestu, sva skoraj zamudila avtobus in med tekom do njega so stari sicilijanci navijali za naju da uspeva. Mesta ima ogromno cerkva in starih stavb, katere se potem med sabo že zdijo vse enake. Za konec si ogledava še botanični vrt, spijeva sveže stisnjeni pomarančni sok in gasa v Modico, ki je znana po čokoladi, a ne Tamara 🍫. Modica je imela, vsaj zame, manj šarma, ampak zato toliko več stopnic, saj leži, v nasprotju z Raguso v dolini in vse poti vodijo v hrib. Naredila sva sprehod, našla novi avto za Tamaro, creative Technologie 😍🤣 in poiskala nekaj za pod zob, restavracijo brez kuhinje, no vsaj izgledalo je tako, ker meni poln hrane, a kuhinje nikjer na vidiku 🤔.

• Day 6

"Favela" in dolina templjev

February 28, 2023 in Italy ⋅ 🌧 14 °C

Za danes se je napovedoval dež in prve kapljice so se pojavile na balkonu apartmaja v Favari, oziroma kot sva ga midva poimenovala "Favela". Kraj je prisoten tisti čuden občutek za katerega ne veš od kje se je pojavil in zakaj je takšen. Spanje je bilo težko, glasni in "sumljivi" sosedje in hladna soba sta nama prikrajšala spanje. Nič ne de, na meniju je bila dolina templjev, več njih kot že ime pove. Pred tem pa kratek sprehod po mestu, hiter ogled kulturnega dela mesta z imenom "Farm cultural park", ki sva razumela kot svobodno izražanje ljudi z različnimi grafiti in umetninami po staneha starih stavb. Nato naletela na zbiranje talnih oblačil in gasa proti avtu. Prideva do parkirnega mesta in zunaj se uščije, sediva v avtu 10 minut, nič greva v mesto nekaj pojest, ker zajtrk v apartmaju je vseboval le 1 francoski rogljiček na osebo 😒 . Veliko premalo za slovence, ki smo navajeni zajtrkov. Ko prideva v mesto Agrigento, zasveti sonce, parkirnega mesta zaradi vseh Italijanov, ki morajo z avtom povsod, enostavno ni za dobiti. Nič greva nazaj v dolino templjev. Sreča naju je spremljala, ali pa hrabre, da sva nadaljnjo uro in pol imela samo oblake in čudovito pot med oljkami, mandlji in vsemi templji🏛. Nisva pričakovala da bo tako spokojno in prijetno, spet en kup kamnov, ampak je resnično bilo lepo.
    Pot sva nadaljevala proti Scala dei Turchi, kjer sva si samo z vrha ogledala čudovito turkizno morje s svetlimi pečinami.
    Po kratkemu ogledu pa proti Trapaniju in občasnemu dežju na poti.