Mykonos: dag 1

July 8, 2018 in Greece ⋅ 🌙 24 °C

Vandaag startten we onze dag met een gegidste tour naar Delos. Delos was een eiland en bloeiende stad omstreeks de 3de tot de 1ste eeuw voor Christus, bestaande uit een heilig deel voor de Goden en een deel voor de ‘gewone’ mensen. Nu blijven er enkel nog maar ruïnes over. Het bezoek startte met een boottocht van een halfuurtje, eenmaal aangekomen begon de rondleiding. Onze gids bleek zelf een archeologe te zijn die op Delos de opgravingen verzorgde. Vandaag de dag geeft ze dus vol passie haar kennis door, wat zeker een meerwaarde gaf aan de tour.
    Delos is eigenlijk een onbewoond eiland en wordt enkel bezocht door toeristen, toch leefden hier ook verschillende katten!
    Omstreeks 14uur arriveerden we terug op het bewoonde Mykonos. Na een hapje te eten, namen we de bus richting een strand, om een middagje te relaxen. Gilles is deze keer zelfs tot aan de boei gezwommen! Al lag die deze keer niet zo ver weg...
    Uiteindelijk werden we door de bus op de terugweg afgezet voor de deur van ons hotel. Zo’n service kennen ze in België niet 😉