Broome

April 4, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 34 °C

Van Karijini rijden we naar Broome. Onderweg is er maar weinig te doen, het is nog wetseason en daarom is er veel dicht. In Port Hedland, een ijzerstadje, worden we bij de supermarkt aangesproken door een boer op z'n motor. Hij vraagt Antoinne en mij 'hey you backpackers, got any spare girls?'. Goede opening zeg. Wij vertellen 'm dat we er geen over hebben (we hadden er wel een maar die is net uitgestapt in exmouth 😂). Hij zoekt een horse girl om te werken(?) op z'n farm, daarna nodigt ie ons uit om op z'n erf te kamperen en bier te drinken. We zeggen netjes dat we dat zullen doen als we niks kunnen vinden maar we weten allebei dat dat geen goed idee is 😜. Onze volgauto heeft inmiddels een nieuwe batterij gescored en die wisselen we op 'n parkeerplaats met de oude, de auto start weer zonder hulpmiddelen!

Door een paar vreselijk zielige aborigional plaatsjes komen we aan in Broome, nog een zielig stadje.. In het information center horen we weer aan hoe mooi het allemaal wel niet is, je moet hier zeker twee dagen blijven. In een middag hebben wij het tegendeel al bewezen en spenderen de dag op het strand. Na een nacht slapen op de camping rijden we door richting Darwin.