Karakeche/Каракече

June 9, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag was een bijzondere route. Eerst nog een klein stukje naar het einde van de kloof van Kyzyl-Oi, waarna er opeens een brede, goed geasfalteerde weg tevoorschijn kwam. Onderweg nog twee Duitse busjes met vier vrolijke Duitsers erin tegengekomen. De geasfalteerde weg was een beetje saai, maar kwam wel langs een paar dorpjes, waaronder Bashkugandi. Naarmate we dichterbij Bashkugandi kwamen, hoe droger het werd. Dat, in combinatie met het feit dat het dorp nog half in aanbouw was, maakte het een beetje een eng dorp. Het deed me een beetje denken aan "Breaking Bad".

In Bushkugandi namen we de afslag naar rechts. Het was een erg slechte weg, die constant valsplat omhoogliep. Met geultjes proberen ze het water dat er daar is, zo richting te geven dat ze er nog iets kunnen verbouwen. Na vele minuten over deze weg, kwamen we aan bij de voet van de Karakeche pas, en kwam de hele mooi natuur weer terug, waar we ook geslapen hebben!

Vandaag zou ik ook horen of ik daadwerkelijk ben geslaagd, maar ik heb geen bereik. Handig.

Gefietst: 89 km.