Satellite
Show on map
  • Day 28

    Bishkek/Бишкек - Dag 4

    June 19, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ ☀️ 36 °C

    Vanochtend werd ik wakker en besloot ik instant noodles te eten als ontbijt. Ze waren nog over van de fietstocht en ik wist niet hoe ik er anders vanaf kwam. Tijdens het klaarmaken ervan in de keuken...hoor ik Nederlands uit de eetkamer. Het waren twee wat oudere (zestigers) Nederlanders uit Heerenveen die gisteren aan waren gekomen en morgen beginnen aan een botanische groepsreis. Beeld je twee super cliché toeristen in en je hebt een goed beeld. De andere Nederlandse was een vrouw van 31 (Marissa) die net twee weken lang met haar vriend met de auto over de Pamir Highway (Tajikistan) was gereden. Ze had een paar hele goede tips over het land, aangezien het een lastig land is waar je toch nog wel wat documenten nodig hebt en waar militaire checkpoints niet vreemd zijn (en dat was een positief iets!). Heel erg handig dus!

    Uiteindelijk zijn we samen nog verder de stad in gegaan, opzoek naar een paar highlights. Ook hier is het 36 graden (gekke Hollanders met hun hitteplan bij 27 graden), dus de nadruk lag op "een paar". We wilden naar de Central Mosque, Google Maps beloofde veel, maar het resultaat viel tegen. Het was meer een soort achteraf Moskee dat net zo goed in Hoogezand-Sappemeer had kunnen staan (het gaat om het idee). Het bleek dat het dezelfde naam had als de moskee waar we naar zochten... Gelukkig was de echte niet ver weg. De echte was erg modern en groot genoeg om niet helemaal op de foto te passen.
    Read more