Satellite
Show on map
  • Day 43

    Qal'ai Khumb/Қалъаи Хумб - Dag 2

    July 4, 2022 in Tajikistan ⋅ ☀️ 29 °C

    Vandaag was een relaxed dagje, en daar was het ook de ultieme plek voor. Na het ontbijt ben ik de paar straten doorgelopen die dit dorp heeft en ging ik langs het hotel wat hier staat voor wifi. Het is een, voor deze regio, erg luxe hotel, dus ik nam aan dat daar ook wel goede wifi zou zijn om even wat dingetjes te downloaden enzo. Dat bleek van niet, de wifi was nog maar net goed genoeg voor Whatsapp.
    Voor lunch ging ik naar een klein restaurantje, waar ik met eigenaar Yussuf heb gezeten, die uitgebreid vertelde over z'n restaurant en bijbehorende hotelletje. Omdat zijn Engels niet ver reikte, gebruikte hij z'n zoon van 6 om hele kleine dingen te vertalen en dingen op te halen om te laten zien.

    De eigenaar van de homestay zou proberen een shared taxi naar Khorog te regelen. Toen ik terugkwam, had hij een man bij zich die bezig was met een private tour, en die me wel af kon zetten in Khorog. De toerist die de tour deed...was Marc. Marc uit Amsterdam. Oorspronkelijk uit Friesland, maar aan veel was hij een Amsterdammer.
    Bij het avondeten kwam tijdens het praten over de vertrektijd opeens een aardig detail naar boven. We zouden Khorog overmorgen pas bereiken, want ze hadden een tussenstop in de bergen. Dat was op zich leuk om van tevoren te weten... Maar na wat nagedacht te hebben en overlegd te hebben met Marc, heb ik besloten om met ze mee te gaan.
    Read more