Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 45

    Khorog/Хоруғ - Dag 1

    6 juli 2022, Tadzjikistan ⋅ ☀️ 30 °C

    Om 7 uur in de ochtend hebben we de omgeving wat beter ontdekt, en daarna zijn we dezelfde weg als gisteren naar beneden gewandeld om weer terug te komen bij de weg, en verder te rijden naar Khorog. We hebben met z'n drieën geluncht, waarna Marc en Baha (zijn gids) naar hun hotel gingen, en ik op zoek ging naar een guesthouse. In de Lonely Planet stonden er een paar, en de eerste waar ik langs ging was direct raak. Een hele lieve familie waarvan ik direct allemaal thee en koekjes kreeg, terwijl mijn kamer rap werd klaar gemaakt. De eigenares is een vrouw van begin zestig, maar twee dochters van haar zijn er ook, en kinderen van die dochters ook, dus het is een drukke bedoeling!

    Ik verwachtte in Khorog te kunnen pinnen, maar na een uur ronddwalen, vragen in banken, lukte het maar niet om te pinnen of geld te wisselen. Uiteindelijk, terwijl Marc en ik om 17:00 hadden afgesproken wat te gaan drinken en de stad te zien, en kwam ik bij een ATM die me maximaal 200 Somoni (€20) wilde geven per dag. Er schijnt hier namelijk nogal een probleem te hangen met te weinig geld bij banken, dus dat veel ATM's vaak leeg raken.
    Meer informatie