Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 48

    Dushanbe/Душанбе

    9 juli 2022, Tadzjikistan ⋅ ☀️ 47 °C

    Hoewel het gisteren weer wat beter ging, heb ik mezelf vannacht weer helemaal geleegd door over te geven... Het plan was om vandaag om terug te keren naar Dushanbe, en dat heb ik maar doorgezet. Wat er niet in zit, kan er immers ook niet uit. Dus om 5:00 ben ik de deur uit gegaan om naar de "terminal" te lopen vanaf waar de shared taxi's naar Dushanbe vertrekken. Onderweg werd ik opgepikt door een auto die me ernaar toe bracht, en daar bleken we de eersten te zijn. Uiteindelijk werd het wat drukker met 4wd's, maar om 6:30 waren we gelukkig de eersten die vertrokken, ik met een zakje op schoot!

    In de auto zaten, naast de chauffeur, een man, twee meisjes en ik. Het verbaasde me dat we met zo'n lege auto vertrokken, maar binnen een half uur werd de auto gevuld door een vrouw (verwant aan de meisjes) en twee jongens. En ik was zowaar niet de enige zieke in de auto, want de vrouw en één van de meisjes moesten zich ook overgeven aan het overgeven. Na halverwege nog een man te hebben opgepikt, duurde de rit uiteindelijk 13,5 uur en was ik dus vrij opgelucht dat we op de bestemming waren aangekomen.
    Meer informatie