Satellite
Show on map
  • Day 28

    Jardín - Dag 3

    December 18, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 22 °C

    De dag van de WK finale! Gisteren viel één café heel erg op qua enthousiasme, dus daar heb ik plaatsgenomen voor de wedstrijd. Al bij de opkomst van Argentinië stonden mensen op en werd er geklapt! In de rust was het halve café compleet van de wereld door de alcohol, en plotseling leken velen opeens voor Frankrijk te zijn. Hoe dit kwam is mij nog steeds een raadsel. Ik gok een combinatie van alcohol en vrij duidelijk aanwezige Fransen.
    Hoe dan ook, tot de laatste minuut was het erg spannen, met fluitconcerten, scheldpartijen en een hoop gejuich! Vlak na afloop kwam een oudere man, bijna zonder tand over, me enorm enthousiast vertellen dat hij geld had verdiend met zijn weddenschap. (Misschien dat daarom mensen opeens voor Frankrijk waren?)

    Na deze ervaring heb ik nog een wandeling gemaakt, en ben ik er echt achter gekomen hoe mooi Jardín eigenlijk is. Het dorp zelf is mooi en heeft bijzondere architectuur, maar het gebied eromheen is misschien nog wel mooier. Soms verharde, soms onverharde wegen, veel bananen, kleine mooie landhuisjes, en alleen maar vrolijke mensen op straat. Fietsende kinderen, koffie drinkende ouderen, starend in de verte, boeren te paard, scheurende motoren met grote tassen op de rug, het had alles!
    Read more