Satellite
Show on map
  • Day 29

    Guatapé - Dag 1

    December 19, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 20 °C

    Vandaag vertrek ik vanuit Jardín naar Guatapé, een dorp ten oosten van Medellín. Omdat ik in het donker aankwam in Jardín, heb ik nu de kans om de omgeving te zien waar de bus doorheen rijdt. Geen verrassing, maar het is erg mooi! Naast mij zat een man die me een aantal keer op de schouders heeft getikt om mooie plekken aan te wijzen, en heeft me ongeveer al zijn eten dat hij mee had aangeboden 🙃

    Aangekomen in Medellín moest ik van het zuidelijk gelegen busstation naar het noordelijke. Dit kan met de metro, taxi, maar ook met de bus. En een (stads)bus in Colombia had ik nog niet eerder gebruikt, dus hier ben ik voor gegaan. Het duurde erg lang, had erg veel stops en nam onnodige omleidingen, maar was toch erg leuk! Aangekomen in het busstation leek de bus naar Guatapé net te zijn vertrokken, dus door de keuze voor de bus moest ik een uur extra wachten, maar dit was het waard. Toen de bus in Guatapé aankwam was het wederom donker. Ik heb een berg wasgoed afgeleverd bij een heel leuk blind en oud mannetje, en heb een kwartiertje gelopen naar het hostel. Ik hoop met heel m'n leven dat alles was er normaal uitkomt, voor iets minder dan 2 euro.
    Read more