San Agustín - Dag 3

January 9, 2023 in Colombia ⋅ ⛅ 24 °C

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan om met vier anderen (een Oostenrijkse, een Fin en twee Zweden) een lange wandeling te maken. We moesten eerst door het dorp heen, waar natuurlijk een hond opmerkte wat er ging gebeuren, en vrolijk met ons mee begon te lopen.

De wandeling was zo'n 18 kilometer lang, over onverharde weggetjes door de omgeving, met alleen wat boerderijen die we passeerden. Omdat de route constant op en neer ging door het heuvelachtige gebied, was het erg pittig, maar leuk. Ook was het erg gezellig met de anderen en waren er grappig en interessante conversaties. Zo hebben we het veel gehad over de verschillende Ayahuasca (als ik het goed heb) trips (de intense spirituele versie) die de Zweden en de Fin hebben gedaan in de Amazone met een Sjamaan.

De hond, omgedoopt tot Mamita, heeft het de hele rit volgehouden! Wel heeft het geleid tot vele blaffende en achtervolgende honden tijdens de wandeling, want intimiderend kunnen die honden hier wel zijn.

Terug in het hostel was er de meest speciale verrassing die we ons konden bedenken. In het hostel is ook een Belg, die blijkbaar chef is in een Michelin Ster restaurant in Gent. Omdat hij het hostel en de gasten zo leuk vond, besloot hij voor iedereen te koken vanavond! Met z'n allen (zo'n 15 man) aan tafel in het prachtige hostel met ongelooflijk lekker eten, echt vreselijk goed eten voor de neus. Bijzondere combinaties, heel gezond, en bovenal knap gemaakt in een simpele hostel keuken. De prijs: iets minder dan twee euro 🙃