Alausí - Dag 1

February 5, 2023 in Ecuador ⋅ ⛅ 21 °C

De verkiezingen zijn vandaag! Heel veel in de stad is dicht en het voelt nogal verlaten. Alleen op een paar plekken is het erg druk, en dat zijn natuurlijk de stembureaus. Het ziet er allemaal lichtelijk chaotisch uit, zonder duidelijke rij oid, en met aardig wat politie.

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar bij alle stembureaus stonden namen op de muur geplakt. M'n theorie is dat je bij bepaalde stembureaus op bepaalde mensen kunt stemmen, het leek op alfabetische volgorde te zijn. Maar misschien heb ik dit helemaal verkeerd geïnterpreteerd.
    Ook zijn alle gezichten van de kandidaten te zien op het stembiljet. Gelukkig kan je dus naast stemmen op wie het meeste aandacht heeft getrokken op straat, altijd nog stemmen op uiterlijk.

De zondagse markt (San Alfonso) was wel open! Voor de helft, maar er was dus toch leven in de brouwerij. Ook voor de helft, want er waren meerdere opengesneden varkens op de kop te vinden. Verder heb ik de stad nog wat gezien, met mooie architectuur. De conclusie is dat Riobamba, en de omgeving, een super onderschatte plek is!