Alausí - Dag 2

February 6, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 19 °C

Eerste echte dag in Alausí! Dit zijn misschien wel de leukste plekjes die er zijn. Een klein dorp waar in principe nooit iets gebeurd en alles en iedereen gaat op een heel rustig tempootje. Het dorp ligt tussen de bergen, waar op de hellingen allemaal mensen bezig zijn op het land, en waar je mooi doorheen kan wandelen.

Omdat er behalve wandelen niks te doen is, zijn toeristen er ook schaars, en de toeristen die er zijn, zitten in hetzelfde super moderne en relaxte hostel! Het hostel wordt gerund door de lokale community, maar voornamelijk door Marco. Een wat oudere Ecuadoriaan die alles van de omgeving weet en je op de een of andere manier constant overal tegenkomt in het dorp.

Vandaag heb ik een wandeling gedaan, ééntje uit de koker van Marco. De hele dag ligt Alausí al verscholen in de wolken en de natuur om Alausi heen lijkt nogal ruig en wild te zijn vergeleken met eerder plekken. Goeie combi dus! En bij terugkomst... De Duitse fietser die ik in Popayán heb ontmoet, exact een maand geleden! Na een stevige double take herkenden we elkaar. Toevallig, al helemaal op een plek als deze.