Arequipa - Dag 2

March 21, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 23 °C

Een tweede dag in Arequipa, die eigenlijk een heel verrassend beeld van de stad gaf! Iets buiten het centrum ligt de wijk Yanahuara. Een heel relaxed wijkje met mooie oude gebouwen, veel groen, sportvelden, maar vooral een mooi uitzicht op de Misti vulkaan!

Op het Plaza de Yanahuara werd een concertje gegeven door mensen met een verstandelijke beperking, overal reden ijscomannetjes, en oude mannen lazen de krant op de vele bankjes. Heerlijk dus om doorheen te lopen en de mooie gebouwen te zien! Het blijft altijd wonderlijk hoe in deze wijken nauwelijks toeristen lijken te komen. Ze zijn soms zoveel leuker dan de populaire plekken!

Vanmiddag heb ik me verdiept in de Colca Canyon. Deze canyon, ongeveer 160 kilometer weg van de stad, maar voor Peruviaanse begrippen nog altijd in de regio, is één van de diepste ter wereld waar prachtige wandelingen gemaakt kunnen worden. De meeste mensen gaan hier met een tour en gids heen, maar ik ga het alleen proberen. De vrouw van het hostel begreep niet waarom, maar was gelukkig nog wel bereidt wat info te geven. Na het internet nog wat doorgespit te hebben, kan het avontuur morgen beginnen!