Satellite
Show on map
  • Day 122

    Cabanaconde

    March 22, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 19 °C

    Begin van de middag vertrok mijn bus naar de Colca Canyon! Een nogal oude bus met een busschauffeur die naar me salueerde met "mister" vertrekt een paar keer per dag naar Cabanaconde. Onderweg kom je niet veel levendigs tegen, dus de bus zat ook niet eens halfvol. De rit ging deels door het Salinas and Aguada Blanca National Reservation, wat prachtige plaatjes waren. Enorm uigestrekte hoogvlaktes, een vulkaan en vooral heel veel Alpaca's, Llama's en Vicuña's!

    In het tweede deel van de rit werd het heel erg bewolkt, wat geen super goed teken was voor de komende dagen. Maar gelukkig was daar mijn medepassagier die zo'n drie kwartier heeft staan voordragen uit en over dee bijbel! Niemand luisterde echt, maar ik moet het hem geven dat hij goed kon voordragen en enthousiast bleef. Vooral de twee stukken dat hij zong waren erg vermakelijk, gezien zijn afwezige zangkunsten. Ik heb één filmpje, gemaakt om een beetje stiekem zijn voordracht op te nemen....

    Savonds, na een rit van 7 uur (uiteraard weer langer dan gepland), kwam ik aan in Cabanaconde. Het enige dorp met soort van formaat bij de canyon. Ik had inmiddels erg veel trek in eten, dus toen ik op de hoek een restaurantje zag, ben ik gelijk binnengestapt. Al snel kwam een groep van vier meiden, drie Fransen en een Nederlandse, binnen, die morgen ook zouden beginnen aan een trek. Na gezamenlijk gegeten te hebben, bleken we in het zelfde hotelletje te slapen. De eigenares was super aardig, had heel veel info over de canyon en gaf me haar beste kamer vertelde me ze. Daarna snel naar bed, want morgen vroeg op voor het begin van de driedaagse wandeling!
    Read more