Satellite
Show on map
  • Day 152

    Potosí - Dag 3

    April 21, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 20 °C

    Vergeleken met gisteren een heerlijk relaxte dag. Gisteravond heb ik Martin ontmoet die in het bed naast me ligt. Hij is een Brit van begin zestig die al drie jaar door zowel Noord, Midden als Zuid-Amerika reist. Hij is nogal van de fotografie en reist ook rond met een hele tas vol aan cameramateriaal. Hij heeft me de hele avond verteld over allerlei avonturen en liet heel veel hele mooie foto's zien.

    Vanochtend vertrok hij naar Sucre en ik wilde alvast een kaartje kopen voor morgen, dus na het ontbijt (dat verschrikkelijk goed is. Allerlei soorten fruit, croissants, pannenkoekjes, eieren...) namen we samen een taxi naar de terminal. De eigenaar van het hostel nam afscheid met "Merry Christmas".

    Nadat zijn bus vertrok en ik m'n kaartje had gekocht, ging ik met het Japanse tweedehandsje terug naar het centrum, waar ik de stad heb gezien. De stad is dus veel groter, maar ook veel levendiger dan ik had verwacht. Net als Sucre heeft de stad veel mooie kerken en andere gebouwen. Wel is het in Potosí een stuk kouder, gezien het op 4090 meter ligt, één van de hoogste steden ter wereld.

    Ook waren er wederom optochten door de stad van scholieren met alles er op en er aan. Vanavond overigens inclusief een protest van het onderwijs. In het hostel kwam er nog een Duitse 19-jarige binnen, de eerste leeftijdsgenoot in tijden, dus dat was ook wel erg leuk!
    Read more