Satellite
Show on map
  • Day 159

    Tarija - Dag 2

    April 28, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 26 °C

    Voor vandaag had ik mooie plannen, maar na het ontbijt had ik vooral zin in een luie dag en slenteren door de stad, dus dat heb ik gedaan 🙃.

    Uiteindelijk heb ik nog best veel gezien, beginnend met de Mercado Campesino. De grote boerenmarkt ligt buiten het centrum heeft vooral veel eten. Één deel van de markt was iets kleurrijker en toegankelijker, en er was een deel die nogal duister en mysterieus aandeed. Ik werd ook aanzienlijk meer aangestaard en foto's maken was ook niet echt de bedoeling had ik al vrij snel door. Of dit een iets minder legaal deel was oid, ik heb geen idee.

    Hoe dan ook, het was een leuke markt, en uiteraard niet echt hygienisch. Op de vleesafdeling drupte het bloed op de grond en beukte iedereen tegen de grote hompen vlees aan vanwege de krapte.
    Over de straten liep de markte eigenlijk helemaal door tot aan Mercado La Loma, met veel meubels en troep. Na een stevige lunch in Mercado La Loma ben ik verder door de stad gelopen door onder andere Parque de las Flores en Mirador de la Loma de San Juan. Ik vind het een hele mooie stad, ondanks dat de meeste toeristen deze plek overslaan! Tarija staat voor de rest vooral bekend om de wijn (er wordt hier veel wijn gemaakt) en het bijzondere volk. Ik heb het niet gemerkt, maar omdat Tarija vroeger deel was van Argentinië en vrij ver weg ligt van andere Boliviaanse steden schijnt het volk een beetje anders te zijn.
    Read more