• Day 52

Reisdag met wat moois

July 15, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Vanmorgen na heerlijk geslapen te hebben en een lekker ontbijtje ik had noodles soep genomen erg lekker. Hebben we alles ingepakt en een taxi besteld naar het vliegveld. Eerst nog even hartelijk afscheid genomen van Bee de eigenaar en zijn vrouw. We hebben het heerlijk gehad daar. Bij het vliegveld even melden bij budget auto verhuur. Dit ging allemaal snel en al snel konden we met onze mooie Toyota op pad. Eerste stop een mooie gouden pagode die super heilig is. Om de pagode zijn allemaal huisjes waar de monniken slapen. Na een mooi rondje te hebben gelopen zijn we doorgereden. De reis duurde ongeveer 2 uur maar de wegen zijn goed en het uitzicht op de rijstvelden en papaya velden zijn prachtig. Onderweg ook nog even gestopt voor wat eten drinken ijsje en plassen. De volgende tussenstop lag aan de Mekong rivier daar aangekomen was het redelijk uitgestorven en wij vragen voor een tour met een boot via google translate. De een zei ze varen niet door het hoge water maar verder op vroegen we het nog eens en deze ging bellen naar een boot mannetje. Deze kwam na 10 minuten samen met een gids. Het varen is heerlijk en de uitzichten zijn mooi we varen ook aan de Laos kant. Onderweg stoppen we 2 keer om naar mooie rots formaties te kijken eentje lijkt op Mickey mouse. Normaal is er meer te zien maar door het hoge water is het nu wat minder. Ze noemen het ook wel de Grand Canyon van de Mekong. Na ruim een uur varen zijn we doorgereden naar ons hotel in khemmarat. We hebben 3 huisjes erg leuk. Gelijk maar eten op het grote terras aan de Mekong met de zon die net onderging. Het eten was heerlijk en gezellig. In de verte zag je onweer maar het is nu nog steeds droog. Na het eten bracht de Tuk Tuk van het hotel ons naar de night market. Leuk maar niet al te groot. Daarna nog even rondje kermis waar de jongens prijs hebben geschoten. Toen weer de Tuk Tuk van het hotel terug en nu na een heerlijke douche waar we al ons zweet mee hebben afgespoeld liggen we op bed ons verhaal te schrijven. Morgen weer door.Read more