• Day 55

Hot hot

July 18, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen weer lekker ontbijtje daarna met de auto naar een Laos markt. Klein half uurtje rijden. Daar is op maandag en donderdag altijd een markt van mensen uit Laos. De markt was best grappig veel wat ook bij een Thaise markt te zien is maar ook veel vers producten vlees vis kikkers en meer. We liepen ook nog even naar de Mekong en kwamen langs een huis waar een oude vrouw vroeg of we even binnen kwamen. Ze is 84 jaar oud en vroeger getrouwd met een Amerikaan die hier voor de Vietnamese oorlog was. Leuk om mee te praten. Toen naar een coffee tentje waar we lekker iced coffee hebben gedronken. Toen weer richting huis met een tussenstop bij de 3e friendship brug van Thailand naar Laos. Mooie brug .Daarna door naar het huis van ho Chi Minh. Deze heeft hier een tijdje gewoond toen hij gevlucht was uit Vietnam. Ook hebben hier heel veel Vietnamese vluchtelingen gewoond toen nog een rondje gereden en een broodje gehaald. Dat broodje was heerlijk. Wij volgen iemand op YouTube en deze gaf dit als tip nou het was echt heel lekker. Een geroosterd puntje met pork en sla en nog wat saus. Het was zo lekker dat we er allemaal 2 hebben genomen. Toen terug naar het hotel om te plonzen. In de avond hebben we lekker gegeten aan de Mekong ik had vis en dat smaakte lekker. Morgen weer door. Tot dan.Read more