Satellit
  • Tag 10

Avenue of Giants

27. Mai 2014 in den USA ⋅ ⛅ 10 °C

Heerlijk geslapen, Dirk verklaarde dit bed en motel tot de betere accomodaties. Jammer dat er een koffiezet mankeerde en een tafel binnen en buiten want voor de rest Pico Bello!
    Vandaag gaan we verder met onze Hwy 1 richting Crescent City, een beetje verder dan Eureka omdat we door onze overnachting in Fort Bragg wat meer speling hadden in de volgende bestemming.
    We nemen onderweg de :'Avenue of the Giants' maar op weg daarnaartoe vinden we al giants, toch in onze ogen, de weg slingert tussen de Redwood trees, roodhout bomen, ik ken de Latijnse naam niet. Dirk is in zijn element we worden zelfs al eens doorgelaten door mensen die nog trager rijden dan de opgelegde 15 á 20 mijl(23 á 30 km/u) daarvoor is er regelmatig een 'turnout' voorzien, niet de stad maar een plaats om uit te wijken zodat het sneller verkeer kan passeren. Zo vlug wordt je aan deze wegen gewoon, wij volgen deze weg ook al ? aantal mijlen er zijn mensen die nu juist aan deze toeristische Hwy begonnen zijn, en ja dan is het nog indrukwekkend. We rijden ook in de tegengestelde richting als aangegeven in de reisgidsen, dus meestal rijden we alleen.
    Onze eerste stop wordt de Chandelier Drive-thru Tree in Leggett, begin van de gigantische avenue, ik ga jullie oh's en ah's besparen maar het was de moeite, ik heb gefotografeerd en gefilmd maar in her echt is het nog veel mooier.
    We aten in Garberville een goede hamburger zoals het zou moeten zijn en niet zoals bij Mac Donalds! Je moet wel veel vragen beantwoorden eer je tot een bestelling komt, wij kozen voor 'Bacon cheese burger' en dan begonnen de vragen: wat als bijvoegsel; frietjes, chips, extra groenten, huisgemaakte soep enz.. tweede vraag welke kaas; Zwitserse kaas, pepperjack, povolonge enz... dan welk broodje enz!.. Allé het duurde even voor we besteld hadden, toen alles voor ons stond en we begonnen aan ons broodje kwam ze vragen of we al eerder burgers gegeten hadden, want normaal leg je de sla, tomaat, ajuin en augurk die je er apart bij krijgt tussen je broodje, maar dan konden we er niet van bijten! Ze glimlachte en zei dat haar dochter van 7 er ook altijd problemen mee had, zo zie je maar dat onze Europese monden blijkbaar kleiner zijn dan de gemiddelde Amerikaanse ;-)
    Dan verder door onze avenue of the giants tot we aan Weott terug de Hwy op reden want het is allemaal wel mooi maar als we de gewone wegen zouden blijven volgen zouden we maar rond 8u aan het hotel zijn, nu via de Hwy om 5,30u.(schatting van de GPS)
    Ik was even ingedommeld rijdende op de Hwy en toen ik wakker schrok vroeg ik aan Dirk om de eerstvolgende rustplaats even te stoppen. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen zei hij, en hij was geen grap aan het maken. Kwam er toch wel al gauw een bord met next rest area 2 mijl! Ongelofelijk hoe jij dat kan beïnvloeden zei Dirk. Het leek wel zo, en het was nog een mooie rustplaats ook, met veel uitleg over Redwood trees, en een kleine wandeling in donker bos. Het verschil tussen een sequoia een redwood is dat deze laatste recht omhoog groeien en minder takken hebben, sequoia's hebben meer een kerstboomachtig uitzicht en de stam is meer gevezeld, ze worden breder in omvang maar (iets) minder hoog.
    Nog een uurtje te rijden voor ons motel, dit keer een Super 8, zeker goed herkenbaar!
    Om 6u ter plaatse, super 8 altijd OK, kingsize bed, we nemen eerst een koffietje en gaan dan wandelen. We liggen direct aan de haven en er zou veel bedrijvigheid van dieren zijn: zeehonden, zeeleeuwen, pelikanen en in het seizoen walvissen. We zien in werkelijkheid zeehonden, enkele pelikanen, veel meeuwen en veel katten. Maar we zagen de zon ondergaan en het was een leuke wandeling zo na een hele dag rijden. We deden vandaag 380 km, de zon scheen heel de dag maar we zitten al vrij hoog in de VS dus was het rond de 22° wat hier blijkbaar al een warme dag is.