Satellite
Show on map
  • Day 2–3

    Dag 2: Porto - Vila do Conde

    April 14 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

    De eerste echte dag!
    Deze ochtend moest ik nog mijn Camino paspoort ophalen zodat ik mijn stempels kon verzamelen onderweg!
    De enige plek die dat deed op een zondag was de hostel waar ik origineel ging slapen maar daar kon ik pas om 9 u terecht, iets later dan ik wou vertrekken.

    Eens opgehaald kon ik er echt aan beginnen. Een klein beetje vals gespeeld want het allereerste stukje van 5 km deed ik met de metro zodat ik niet op industrieterrein moest lopen.

    En toen begon het echte werk. Mijn vest ging al snel uit en mijn zonnebril al even snel op. Tegen 12 u had ik er de eerste 10 km opzitten en ik voelde me echt top! Dat komt goed, denk ik ;)

    Ik wist wel dat het een race tegen de klok ging zijn want de albergue waar ik wou slapen was op first come, first serve basis en hadden maar 25 plekken.
    Gelukkig kwam ik er net op tijd aan rond 16 uur en had ik een van de laatste bedjes voor mij!

    Al snel geraakte ik aan de praat met 2 Duitsers en een meisje uit Israel en besloten we samen een hapke te eten. ‘Pilgrim menu’ is hier echt een ding en dus kregen we soep, gebakken vis met rijst en een theetje voor 9 euro, iel goe!

    28 km in de beentjes met maar 1 kleine blaar. Da’s best oké 😬

    P.s. ik zou ik niet zijn als ik niet verbrand was. Blijkbaar vond ik het niet nodig om de achterkant van mijn benen en armen in te smeren 🤷🏻‍♀️
    Read more