Satellite
Show on map
  • Day 3–4

    Dag 3: Vila do Conde - Esposende

    April 15 in Portugal ⋅ 🌬 23 °C

    Deze ochtend al vroeg uit de veren zodat ik om 7 u kon beginnen aan mijn dag! Mijn kamergenoten gingen allemaal de centrale route op dus ik wist dat ik alleen ging wandelen.
    Toch maar mijn lange legging en lange tshirt aangedaan want de burns were burning!

    Het duurde een klein uurtje voor ik de stad zelf uit was en weer langs het strand kon wandelen. Wel wat meer wind dan gisteren maar gezien ik mezelf had verplicht heel de dag mijn lange kleren aan te houden, was dat eigenlijk ideaal!

    Rond 9 uur werd het tijd voor mijn second breakfast: een espresso en iets wat ze hier een croissant noemen, nu ja ‘t was zonder melk dus kinneke content, en nog eens voor maar 1,5 euro!

    Kort daarna week het pad af van de kust en liep ik door een combinatie van duinen, velden van boeren en kleine dorpjes. Wel lieve boeren, want ik ben slechts 3 keer en evenveel km verkeerd gelopen tot een oude boer mijn de juiste richting aanwees 🙃.

    De laatste 8 kilometer begon ik toch echt last te krijgen. Doordat de achterkant van mijn benen zo verbrand waren en de huid helemaal strak stond, ben ik onbewust anders gaan lopen waardoor ik al snel een blaar ter grootte van mijn duim kreeg. En dan bedoel ik even groot als dat mijnen duim lang is, GROOT DUS.

    Na nog een snelle Pilgrim’s Lunch (soepeke, veggie pasta, kommeke fruit, badkuip wijn en een theetje voor 11 euro) heb ik de laatste 5 km op puur karakter gedaan. Mijn voeten waren er echt klaar mee!

    Gelukkig kwam ik het laatste halfuurtje een ouder Brits koppel tegen waarmee ik al heel de dag haasje-over aan het spelen was en liepen we het laatste deel samen!

    Thank god voor mijn hostel vandaag! Wel weer het bovenste bed maaaaar met gordijntjes, stopcontact naast mijn hoofd en een handdoek even groot als België 💗 Ah ja, en een zwembad!

    Na mijn post-walk pintje ben ik nog even snel de Aldi binnengewaggeld voor ontbijt en wat fruitjes voor on the road.

    ‘K ga nie liegen, ik heb wat schrik voor morgen 😅

    Totale afstand: 53 km
    Read more