Satellite
Show on map
  • Day 9–10

    Dag 9: Vigo-Pontesampaio

    April 21 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

    Deze ochtend extreem vroeg vertrokken (voor 6) zodat ik vroeg zou aankomen en mijn voetjes wat kon laten rusten.

    Het begon al snel weer met hellingen omhoog en hellingen omlaag. Zijn het de pezen in mijn voet of de spieren in mijn voet die pijn doen? Geen idee maar in elk geval auwtchie! Na een halfuurtje al direct een pauze en een ibuprofen laten inwerken en weer ready to go!

    Het is zo fantastisch leuk om lokale Camino plekjes te ontdekken. Zo zijn er plekken waar mensen hun schelpen (het teken van el Camino de Santiago) en zelfs hun (kapotte) schoenen achter laten en ook stenen met herdenkingstekstjes en motiverende woorden. Dat geeft echt waar aan boost!

    Iets over de helft passeerde ik Redondela, de plek waar de kustroute en centrale route samenkomen. Opeens was er dus heel erg veel volk op de been en kwam ik zelfs iemand tegen waar ik in de eerste hostel mee was gaan eten maar die de central way was opgegaan.

    Voor hun was Redondela het eindpunt, ik ging nog even door! Zo heb ik een tijdje gewandeld met 2 Australische oudere dametjes (met een serieuze pas, ik kon ze bijna niet bijhouden). Leuk om weer even te bonden over één van mijn vorige reizen!

    Na nog wat van omhoog en omlaag gedaan te hebben, kwam ik al heel vroeg (12:45) aan in Pontesampaio in mijn hostel.
    De superlieve eigenaar heeft op 100 m van de hostel ook een bar/eetcafé en bezit zo dus in 1 klap 90% van het dorp (zeg maar straat).

    Na mijn dagelijkse handwasje, doucheke en pintje, was het tijd om toch even een dutje te doen.

    Na mijn dutje werd ik wakker en voelen mijn voetjes eigenlijk vrij tot zeer goed aan! Ik hoop oprecht dat het ‘maar’ wat spierpijn was en niet de pezen zodat ik morgen weer vollenbak kan gaan.

    Nu lig ik hier in mijn bedje na een lekkere maaltijd in het eetcaféetje (ne goeien iberico burger met ‘fritas’ bravas en een badkuip sangria, week maar 9 euri!) en maak ik me klaar voor de zwaarste dag morgen. Op de planning? 31 km 😅.

    Aantal km: 25
    Ik ga Santiago echt nog bereiken zo 🥹
    Read more