Dag 13 1 maart

March 1, 2017 in Vietnam ⋅ 🌙 28 °C

Goodmorning Vietnam! Vandaag 5:15 uur opgestaan omdat we een vroege vlucht hadden van Danang naar Ho Chi Minh City / Saigon. Klein uurtje vliegen van het midden naar het zuiden, van rond de 22 naar 34 graden. Niet alleen warm maar ook nog hoge vochtigheidsgraad. Kortom, 2 stappen buiten de deur en je hebt klotsende oksels.
    Dagprogramma city tour: Bas en Fatemeh hebben deze eveneens gedaan met bezoek aan war museum, Notre Dame, Postkantoor, paleis van de president en markt. Zeer indrukwekkend was het museum: ongelooflijk hoe beestachtig de Amerikanen hier huis gehouden hebben.
    Na de tour door de stad gewandeld en hier en daar de vochthuishouding op peil gehouden. Daarna douchen en op zoek naar een lekker tentje om te eten. We kwamen naast een Nederlander te zitten die 6 weken geleden samen met z'n vrouw en z'n vader ongeveer dezelfde rondreis als wij hebben gemaakt. Of zouden maken, want opa heeft een hersenbloeding gekregen, ligt nu in een privé kliniek en wacht tot die naar huis mag vliegen. Wat een drama. Overigens lekker gegeten. Oant mon.