Satelita
  • Dzień 18

Dag 16 4 maart

4 marca 2017, Wietnam ⋅ ⛅ 17 °C

Vroeg op, 05:30, heb je tenminste wat aan je dag. Reden: floating market. Met de boot over de Mekong naar dit spektakel waar de boeren hun groente en fruit rechtstreeks verkopen aan de klant. Iedere dag weer, 7 dagen in de week, vanaf 5 uur 's morgens. Boeren komen aan in grotere boot en de kopers varen van winkel naar winkel om inkopen te doen in hun kleinere boten. Onderweg een noedel fabriek aangedaan en een mooie tuin, waar we een heerlijke sappige ananas hebben verorberd. Na afloop over de grote vismarkt gelopen. Gisteren al een onsmakelijk voorproefje van gehad, deze had nog een voor ons nieuwe spelvariant: het welbekende oud vietnamese levende kikkers knippen. Kikker krijgt ter verdoving een klap op z'n kanis en dan kan de slager aan de gang. Maar snel doorgelopen.
    Na de markt vertrokken richting onze homestay: Coco Hut in Ben Tre. Eindje rijden maar het is het meer dan waard, echt een fantastische lokatie. Onderweg nog met de ferry de Mekong rivier overgestoken. Onze kamer ligt tussen de kokosnootbomen en allerlei andere fruitbomen. Na aankomst lunch, 2 uur gefietst, wat groenten en kruiden geplukt en daarna een kookworkshop gehad. Net gegeten, we zitten nu buiten, Nelly leest in haar boek, Peter schrijft zijn Penguin, in de verte klinkt muziek, het getjilp van de krekels overheerst: just another day in paradise🌴
    Czytaj więcej