Dag 3 Graskop

November 3, 2023 in South Africa ⋅ ☁️ 20 °C

Mocht je van watervallen en/of adembenemende vergezichten houden, Graskop ligt redelijk centraal binnen de Panorama Route om hiervan te kunnen genieten.
    Na het ontbijt had ‘free runner’ Bas zijn première om in een auto te stappen met het stuur rechts en om links te rijden: met vlag en wimpel geslaagd.
    Vandaag hebben we dus meerdere toegangskaartjes gekocht om te genieten van de natuur en het was het dubbel en dwars waard, zo mooi allemaal. Waanzinnig! En wat voel je je als mens nietig met dit wat al miljoenen en miljoenen jaren bestaat op je netvlies.
    Ga deze hoogtepunten van de natuur niet allemaal benoemen, de foto’s spreken immers voor zich, maar een wil ik er toch even uitlichten: Gods Window. Naast een fenomenaal uitzicht bevindt zich boven op de berg een rainforest. Omstreeks deze periode vorig jaar waren we met Edith en René in Costa Rica o.a. in het rainforest. (ja, we realiseren ons dat we erg bevoorrecht zijn) Hier bij Gods Window bevindt zich een miniatuur regenwoud maar wel herkenbaar groen en klam. Apart toch.
    Voor de lunch zijn we teruggegaan naar het restaurant waar we gisteravond hebben gegeten om nu bij daglicht te genieten van het uitzicht.
    ‘s Avonds wederom lekker gedineerd, een accommodatie geboekt voor over 4 dagen in Swaziland en daarna gaan slapen met in gedachten wat ons de komende drie dagen te wachten staat: nog 2 hoogtepunten van de Panorama Route en het Kruger Park.