Dag 4 Graskop - Skukuza

November 4, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Nog maar net bijgekomen van al het moois van de Panorama Route zijn we via Hazyview doorgereden naar onze volgende bestemming: Skukuza. De komende dagen zullen we hiervandaan het Kruger Park gaan verkennen. Wat een geweldig mooi huis, wat mij betreft echt van de buitencategorie. Groot, sfeervol, van alle gemakken voorzien en omringt door rust. Via een bumpy road te bereiken, onderweg werden we welkom geheten door apen en impalas.
    Via de dame die ons ontving hebben we een middag safari geboekt (van 16:00 tot 18:30) en een dag safari voor morgen (van 05:00 tot 16:00)
    Vooraf nog even gerelaxt in de tuin en op tijd werden we opgepikt door een ranger die ons via de Paul Kruger Poort meenam het Kruger park in.
    Wat een ervaring: we hebben gezien o.a. zebra, wrattenzwijn (Pumba), impala, olifant, luipaard, neushoorn, giraf, hyena, gnoe, schildpad en meerdere vogelsoorten. 3 van de big 5 dus, hoewel ik dat niet zo interessant vindt. Waarom is een olifant ‘interessanter’ dan een giraf? Maar wat een een beleving, geweldig genoten met z’n allen. En of het niet genoeg was, ‘s avonds bij het restaurant aan de rivier ook nog nijlpaard en buffel (4e van de big 5) weg kunnen strepen: alleen de leeuw nog en dan zijn we klaar met de big 5. Moet lukken morgen, hebben we tijd genoeg vermoed ik.