Dag 7 Skukuza - Lobamba (Swaziland)

November 7, 2023 in South Africa ⋅ 🌧 21 °C

‘s Morgens afscheid genomen van de prachtige accommodatie bij het Krugerpark: op naar Lobamba in Swaziland. Ongeveer 320 kilometer en vierenhalf uur rijden. Lobamba hebben we geboekt als tussenstop voor onze doorreis naar St. Lucia.
    Nog maar net onderweg, even voor Hazyview, kan Pekie in opdracht van mevrouw de politieagent zijn auto aan de kant zetten: tijdens inhaalmanoeuvre geflitseflatst, 75 gereden waar 60 is toegestaan. Nou lekker dan, gewoon binnen een week een Zuid-Afrikaans strafblad. Of we even per bank voor februari 2024 ZAR 500 over willen maken. Verder niet over nadenken, geen gas meer op die lolly en door.
    De reis trakteert ons wederom op mooi vergezichten, zowel voor als na de grens met Swaziland. Echter voor het eerst tijdens de vakantie regen, en niet zo’n beetje ook . Gisteren in Kruger nog 35+ graden en nu tikken we 12 graden als ondergrens overdag aan. Op de weg is het geen pretje: veel langzaam rijdend vrachtverkeer en door het slechte zicht lastig met inhalen. Bij de grens is het ook geen pretje: onduidelijkheid troef welke handelingen er moeten gebeuren om Zuid-Afrika uit te komen en Swaziland in. Uiteindelijk komt het goed maar door genoemde omstandigheden doen we er anderhalf uur langer over.
    Avonturiers als we zijn hebben we voor de overnachting twee hutjes geboekt in een natuurpark. Apart zullen we maar zeggen: morgen meer.