Fint i Ubud

October 8, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Så har vi haft to hele dage i Ubud. Dagene er gået med dejlig morgenmad og så ud på scooter. Den ene dag for at se på rismarker og risterrasser. Det er ret fascinerende at se de flotte marker og der skal lægges noget arbejdskraft i inden risen er høstet og hjemme. Den anden dag kørte til nogen af de mange vandfald der er i området. Det koster typisk 10kr pr person at få adgang men så kan man ofte også få lov til at svømme i vandfaldenes små søer. Steen prøvede det en enkelt gang.
    Nu har vi ikke bare kørt og kørt. Pga varmen er vi vendt tilbage til vores HomeStay ved frokosttid for at holde siesta i den værste varme. Så har vi taget nogen lange dyp i svømmepølen og fået en lille morfar.

Både frokost og aftensmad har vi indtaget i en lille fin familierestaurant der ligger få hundrede meter væk. Her huserer far og mor i køkkenet mens datteren står for betjeningen. Maden er superlækker og billig. Aftensmad til 2 + drikkevarer 40kr.
    Resten af aftenen sidder vi på vores terrasse, nyder en kop kaffe og den dejlige stilhed. Vi skal umiddelbart ikke nyde noget af at tage ned i byen. Der er proppet med turister og trafikken er kaotisk. Godnat.