Scooter nedtur

October 9, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Dejlig dag på Bali med sol og varme. Startede med den vanlige fine morgenmad. Tog en svømmetur i pølen og så afsted.
    Dagens tur gik til Sidemen der ligger ca en times kørsel væk. Ind og ud af den tætte balinesiske trafik inden vi efter ca 30 min var kommet ud på landet. Det tager lidt tid bl.a. fordi vi ofte skal stoppe og lige nyde en udsigt eller tage et foto.
    I Sidemen tourede vi lidt rundt og så på mennesker og rismarker. Holdt en længere frokostpause på en lille café inden vi begyndte hjemturen af nye veje.
    Det gik fint indtil der manglede 17 km så mistede scooteren al trækkraft. Vi måtte så via Whatsapp ringe til hotellet. Efter snak frem og tilbage og med hjælp fra en af de lokale blev der sendt hjælp. Mens vi ventede var inde i den hjælpende mands have. Han havde en hobby med bonsai træer og viste gerne frem.
    De kom to på scooter, bad os vente og skubbede så scooteren til nærmeste værksted og vupti efter 30 min var den klar igen. Ikke så mange dikkedarer og ingen synderlig ventetid. Det var meget effektivt og kostede os kun lidt tid.
    Hjemme igen var det hurtigt i pølen og senere et måltid til 38kr på vores stam restaurant.