Perth

June 29, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 10 °C

Alleen reizen heb ik toch erg overschat. De afgelopen dagen ben ik veel verdrietig geweest en ook ineens last van heimwee. De afgelopen drie maanden voelde meer in mijn comfort zone door dat ik samen met Bram was of andere bekende zoals mijn ouders of de ouders van Bram en Joek. Ik vind het lastiger om nu te genieten van het reizen omdat ik telkens het gevoel heb dat ik iemand vertrouwds om mij heen mis. Ook moet ik bekennen dat ik alleen ben gaan reizen omdat Bram ‘alleen’ wou gaan reizen. Ik was liever samen met Bram blijven reizen. Doordat ik mij hier voor schaamde ben ik streng voor mijzelf geweest dat ik ook alleen moest gaan reizen omdat ik wou een soort van wou bewijzen dat ik het allemaal alleen wel aan kon.

In het eerste hostel waar ik verbleef in Perth waren er niet echt veel reizigers. Veel mensen woonden in het hostel of waren rond de 40 jaar oud. Het hostel was wel erg schoon en de locatie was goed. Gelukkig heb ik daar wel een meisje uit Duitsland ontmoet ze was wel een stuk jonger dan ik (19 jaar oud) maar het was fijn om gezelschap te hebben. We hebben samen door de stad verkent en zijn naar de Zoo geweest. Dit was wel de leukste dierentuin waar ik ooit ben geweest omdat je helemaal niet het gevoel had dat de dieren in kleine kootjes zaten maar alles was heel mooi en ruim opgezet.

Inmiddels is dit mijn tweede dag in Fremantle aan de kust van Perth . Dit hostel is erg leuk. Ik had een meiden kamer geboekt maar we hebben ook een speciale meiden keuken en zithoek met tv. Alle meiden die ik hier heb ontmoet zijn erg lief en nodigen mij ook uit om mee te eten en tv te kijken. Hierdoor voel ik mij al een stuk minder alleen. Via Facebook heb een meisje ontmoet uit Duitsland waarmee ik vandaag de hele dag heb opgetrokken. Morgen gaan we samen met twee andere meisjes naar Rottnest Island.

Ik voel me wel erg prettig in Perth. Het doet me denken aan Brisbane.

Maandag vertrek ik met mijn tour. Mijn laatste twee nachten in Perth heb ik om geboekt naar het hostel waar ik nu zit omdat ik het hier een stuk gezelliger vind. Hopelijk kan ik over 1,5 week terug vliegen naar Bali aangezien er nu geen vluchten vertrekken door de vulkaan.