Palenque

May 13, 2009 in Mexico

Op dinsdag avond 12 mei hebben we ons resort verlaten en zijn met de taxi naar het busstation van Playa del Carmen gegaan. Om 22 uur zijn we vertrokken met de OCC voor de reis naar Palenque. Na 3 tussenstops, 3 kletsende chauffeurs, enkele snurkende medepasagiers, een airco op standje vrieskist, enkele militaire controles en heul veul drempels kwamen we na 12 uur dan toch aan in Palenque. GEBROKEN!
    We hebben gelijk de taxi gepakt naar El Pancham om in de jungle een cabana te huren. Van een 5 sterren resort naar een hutje met een k-k-koude douche was even een overgang.
    s Avonds lekker gegeten bij Don Mucho�s en redelijk op tijd ons mandje in gegaan om de schade weer in te halen. Helaas zaten we naast de party cabana's met bewoners die vast van plan waren tot in de vroege uurtjes zoveel mogelijk alcohol te nuttigen en luid te zingen. Dus zijn wij ook maar naar buiten gegaan alwaar we een regenworm-competitie gehouden hebben tot een uur of 3. Vervolgens met oordopjes geprobeerd toch nog een paar uurtjes te slapen om de volgende ochtend te vertrekken naar de overburen: Ed and Margerita's. We verblijven nu in een schattige gifgroene cabana met een dak van bladeren (voor foto's google even op El Panchan ed and margarita's).
    We hopen hier voorlopig even een paar dagen te blijven om leuke dingen in de omgeving te zien en bij te komen.