• Nordkapp, Noordkaap , North Cape

May 29, 2019 in Norway ⋅ 🌧 5 °C

De Engelsen hebben de eer deze plek voor het eerst zo te noemen in de 16e eeuw,. Vanaf zee, op zoek naar de noordelijke doorvaart, noemden ze deze kaap zo.
    Laten we nou denken dat behalve wat campers en auto's we het rijk alleen zouden hebben, nou nee. Het staat vol! Een stevige toegangsprijs is blijkbaar geen beletsel voor het bezoeken van het koudste, windigste, mistigste punt waar we tijdens onze reis waren.
    Er is een fraai, groot toeristencentrum met de gebruikelijke voorzieningen, en ook met een panorama film over dit gebied in de winter en veel historische info. Bv over een stukje WOII dat we niet kenden. En wie verwacht hier een Thai's museum 🤔

Bij de ingang hoorde je mensen kleumend en steunend binnen komen. Toen we wegreden hadden we voor het eerst onze mistlampen aan. En nog steeds waren touringcars op weg om toeristen, misschien van het cruiseschip dat we onderweg zagen, te trakteren op koude en nevel en de middernachtzon. Wij gaan naar onze hytte voor een lekkere borrel!