• Day 10

Comuna 13

January 12 in Colombia ⋅ ☁️ 18 °C

Danas sam se tek oko 9 probudila i skoro sam ostala do podne u sobi. Probala sam spojiti kameru sa mobitelom da mogu neke slike prebaciti i nakon nekoliko pokušaja je uspjelo kad sam sa mamom telefonirala. Danas idem u kvart Medellina koji se zove komuna 13. Tam su prije 20 godina bili karteli droge ali država je 16.10.2002. "očistila" taj kvart operacijom "Orion". Policajci su stajali na ulazu i upucali su svakoga koji je htjel izaći od tam. Tak su ubili oko 400 osoba, među njih i puno djece.
    Prvi kokain je došal iz Bolivije. Kad su Kolumbijanci saznali da se s tim može puno novca zaraditi, su prestali otimati ljude i tak zarađivati svoj novac nego su se koncentrirali na novi "biznis". Iz Kolumbije se može lako na istok i zapad eksportirati i Kolumbija je jedina zemlja u južnoj Americi koja ima dostup na dva oceana.
    Bila sam na turi sa jednim vodičem i bilo nas je 10 osoba. Barbara iz Beča, Ali i Lane (Amerikanci koji dvije godine žive u Turskoj), Troy is Amerike, jedan dečko iz Kanade, Ariel i njezin muž iz Kanade i jedan par iz Belgije. Počeli smo kod Metro stanice u mom kvartu i tak došli do stanice di smo se sa žičarom popeli do prve stanice. Da, ovdje žičare imaju stanice i može se i prije zadnje stanice izači. :-) Poslje smo se opet spustili i otišli smo sa busom do drugog mjesta di počinje eskalator. Da - eskalator vani u nekom kvartu, ne na kolodvoru, ne u šoping centru, nego vani. Prošetali smo se kvartom, polizali sladoled i uživali smo u pogledu na brežuljkast Medellín. Stepenicama smo se vratili dolje, autobusom do metro stanice i sa metrom opet nazad di smo počeli.
    Razmijenila sam broj sa Barbarom i vodičem Brayanom. Barbara se prekosutra opet vrača a Brayan je rekal da mu se smijemo javiti ak imamo bilo kakvih pitanja.
    Na putu doma sam si još kupila Vitamin D (K2D3 nisu imali) i otišla sam pješice doma.
    Več malo osjetim "mišiče"...bumo vidli kaj bum sutra radila. :-)

💡Medellín je jedini grad u Kolumbiji koji ima Metro, i ljudi su jako ponosni na to tak da se ne smije ni jesti ni piti u Metru. Glavni grad, Bogotá, ima samo buseve i to zato, jer je ministar odlučil da su busevi puno bolji. Na kraju uvoda autobusnih linija (koje nisu da valja), otkrilo se da je taj ministar bil dionik firme u Meksiku koja je proizvodila te autobuse i sad je u zatvoru.
    💡 Žičara i električne stepenice u komuni 13 su napravljene kao znak države građanima koji su nekoga izgubili u operaciji Orion. Država je znala da je puno nevinih ljudi bilo ubijeno i tak su se sa narodom htjeli "pomiriti". Tih 400 ubijenih ljudi su odnesli na drugi dio grada i "pokopali" sa jako puno materijala. Ak bi se sve to diglo, to bi bilo dosta da se izgradi zgrada sa 20 kata.
    💡Žičara je skroz normalni transport za građane koji idu na posal ili s posla doma. Prije su morali sve stepenicama pješice doma iči. Tak da su stariji ljudi bili cijelo vrijeme u kuči.
    💡Skoro ni jedna kuča u tom kvartu nema dovršenu fasadu, i valjda ju nikad ne budu dovršili jer bi drugačije spali u drugu poreznu klasu i morali bi više plačati (za porez, vodu i struju). Jer je ovdje praktički cijelu godinu ljeto/prolječe, ne moraju se pobrinuti za dobru izolaciju.