Great Ocean Road

March 9, 2023 in Australia ⋅ 🌬 17 °C

Voordat we konden beginnen met de Great Ocean Road, een populaire weg langs de Grote Oceaan (je raadt het niet), moesten we eerst een plek vinden om ons matras op maat te snijden. We sliepen op een veld achter een pub waarvoor we 'selfcontained' moeten zijn, wat betekent dat je een eigen toilet en douche moet hebben. Dit is wel bij meer slaapplekken zo hier dus we hebben een portapotty gekocht zodat we ons eigen wctje 🚽 hebben, ook hebben we een solar douche dus wij vinden dat we self-contained zijn nu 😉

Nadat we ons matras met keukenmes goed passend hebben gemaakt bedenken we ons het volgende: wat doen we met de oude? Helaas is het zondag en moeten we nog een dag wachten totdat we hem naar een recycling centrum kunnen brengen, waar er ook maar één van is in de omgeving, dus we brengen de dag door in de omgeving en slapen op een mooie plek in het bos 🌲. We leren ook meteen dat we goed moet kijken welke weg we nemen aangezien het wegdek in Australië soms alleen gebouwd is op 4WD's... ook liggen er veel aangereden kangeroes, wombats of koalas langs de weg 😭

Als we eindelijk ons matras hebben afgeleverd bezoeken we Torquay, een beroemd surfers plekje en het begin van de Great Ocean Road! 🏄‍♂️ De komende dagen bestaan uit mooie stukjes roadtrip, slapen in het bos tussen de wallabies en kangaroes en zonder bereik, wandelen en schuilen voor de regen en de kou. We hebben helaas niet zoveel geluk met het weer en het is soms 14 graden en regenachtig 🥶

We sluiten de dagen Great Ocean Road af bij het populairste gedeelte: 'de 12 apostels', ruige golven die tegen de hoge kliffen slaan en hele mooie uitzichten! 🌊