Coral Bay 🪸

September 5, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Afgelopen week hebben we besloten onze auto alvast te koop te zetten om de interesse te peilen. We ontvingen al snel wat reacties, en iemand wilde een borg betalen en bood de vraagprijs als wij binnen een week in Perth zouden kunnen zijn. Hier hebben we even over getwijfeld, willen we onze trip langs de westkust zo haasten? Uiteindelijk hebben we besloten dit toch te doen en dan maar iets kritischer te zijn op wat we nog willen bezoeken langs de kust.

Een van de plekken die we nog willen zien is Coral Bay. 🪸 Een mooi kustgebied waar je kan snorkelen en kayakken. Dit was dan ook precies ons plan maar door de sterke wind viel het kayakken helaas (alweer) in het water. Wel hebben we snorkels gehuurd! 🤿 Helaas is al het koraal vlak langs het strand hier gebleekt, dus niet dezelfde mooie uitzichten als in de Great Barrier Reef. De vormen van het koraal blijven desalniettemin erg mooi en helemaal aan kleur ontbrak het niet door de vele divers gekleurde vissen die daar rondzwemmen. Ook konden we weer een nieuw dier toevoegen aan onze lijst: de pijlstaartrog! 🐟