Sydney, onze laatste stop

October 26, 2023 in Australia ⋅ 🌬 15 °C

Dat we onze reis zouden eindigen in Sydney, stond al heel lang vast toen we onze retourvlucht boekten in April! Daarom hadden we Sydney ook eerder in onze reis overgeslagen.

Deze drie dagen hier staan in het teken van rustig de stad bezoeken, souvenirs kopen en naar het concert van Paul McCartney gaan! Ook willen we na ontelbaar veel boterhammen met chocopasta weer eventjes wat meer genieten van onze maaltijden en staan we onszelf iets meer budget toe om lekker uit eten te gaan tijdens de laatste dagen van onze reis 😋
    Marleen keek er ook naar uit om hier nog wat zon te pakken en te bruinen na het koude Nieuw Zeeland, maar helaas werden we wederom opgewacht met regen en wolken🌧️

Sydney heeft een groot aanbod aan veganistische restaurants en na een beetje online verdieping hebben we onze favorieten uitgekozen. Op donderdag gaan we naar Gigi's pizzeria, en op vrijdag naar het wat luxere Yulli's, en bij beide hebben we echt heel erg gesmikkeld! Vooral Gigi is een echte aanrader voor wie daar nog eens heen gaat :)

Op donderdag regende het het meest, we hebben toen een "free" wandeltour door Sydney gedaan en zijn in de middag gaan souvenirshoppen.
    Op vrijdag doen we de beroemde wandeling van Coogee Beach naar Bondi Beach! We hebben extra geluk want er is deze weken ook toevallig een openlucht tentoonstelling langs een deel van de route met bijna 100 kunstwerken. Na deze wandeling ga ik nog even platenzaak-hoppen want in Newtown zijn er een paar leuke vinylwinkels, waaronder eentje waar Elton John ook is geweest!
    's Avonds gaan we naar het concert van Paul McCartney! Bizar wat hij nog op zijn 81ste doet! Wat een geluk voor ons om dit op onze laatste avond in Sydney te kunnen meemaken :)

Op zaterdag hebben we twee markten op onze planning staan. Eerst gaan we met de ferry naar Manley, hier viel de markt helaas wat tegen. Daarna terug met de ferry naar The Rocks waar ons een veel grotere markt staat te wachten met ook wat lekkere eetkraampjes. We eindigen de dag bij Mr Charlie's, een vegan fastfood restaurant die McDonalds heel erg op de hak neemt. Ze hadden toevallig vandaag hun openingsdag dus dat was een omen.
    Hierna boeken we een taxi naar Sydney Airport en gaan we dan eindelijk echt richting huis 😃