• Day 212

אקסטרימיסט

September 9, 2022 in Laos ⋅ 🌧 28 °C

הבוקר, אחרי ארוחה קלילה במלון, יצאנו אבא ואני על האופנוע לכיוון תצפית בשם נאם קסאי
    העלייה, בתוך ג'ונגל, תלולה ובוצית. אחרי מטרים של טיפוס כשהידיים מושכות בכל עץ ובמבוק שאפשר למצוא כדי לדחוף, הבנתי שאולי כל הבוץ הוא בכלל לא מהגשם אלא מכל הזיעה שנשטפת מהמאמץ.

אבן אחרונה לעלות ופתאום, בבת אחת, נשקף נוף מדהים של מישורי אורז וצוקי אבן מחודדים.
    אנחנו מתפננים בפסגה, אליה גם הגיעו איכשהו (למישהו יש רעיון יצירתי?) שני אופנועים כבדים על קצה ההר.
    רוקמים ידידות אמיצה עם שיקו, פרפר כתום, שמספר דקות אחרי שאבא שולח לו בוסה הוא נטרף באכזריות של טבע על ידי לטאה חלקה וארוכה, גלגל החיים.
    אחרי כמה מילות הספד והערכה אנחנו מתחילים את הדרך חזרה למטה לפני שהטפטוף יהפוך למבול.

אורן, אתמול המליץ לי על חוויית טיפוס צוקים בבית ספר של אדם. אחרי התלבטויות של אם יש לי כוח החלטתי שבגלל שמחר אני עוזב אסור לי לפספס.
    מהבית ספר, אחרי שהתחמשתי בציוד טיפוס אני מתלווה אל נער (שהוא בעצם מוגלי) לעוד דרך לא קלה בכלל לכיוון הצוקים.
    מתחת לקיר האבן כבר מחכים אפל, המדריך, ובר, ישראלי שגם יהיה בסשן.
    שלוש וחצי שעות, חמישה מסלולי טיפוס שונים, כשלארבעה מהם מוגלי עולה ראשון ומקבע לנו את החבל בשאקלים.
    הטיפוס עצמו מרגיש פראי וכדי להעצים את החוויה אני מדמיין סרט שבו אם לא אמצא את האחיזה הנכונה בצוק אני נופל 20 מטר לתהום
    היה אחלה דיבור עם בר, אפל לימד אותי עוד מילים בשפה הכיפית של לאוס ואכלנו גם פומלה עם מלח.
    סיימתי מבסוט ומותש והלכתי לאכול במסעדה טבעונית עם אבא.

בעל המסעדה, בחור מקומי שחיי תקופה עם המשפחה שלו, שנמלטו כפליטים, בקנדה.
    יש לו אנגלית מדהימה והוא מספר שהוא פשוט לא אהב את המזג אוויר והניכור ועכשיו הוא מאמין שהעולם צריך לעבור לטבעונות, שהנפש חשובה מהעבודה ושלאוס היא המקום בשבילו להגשים את החלום.

הייתי ככ גמור ושבע שנפלתי לשנצ קצר בחדר. אבא ואני אחרי אכלנו במקום עם השייקים האהובים עלינו ואז יצאתי לפגוש את יובי ושרה (שחוגגת יומולדת) בבר של גארי.
    גארי בחור מגניב וכיפי שחי פה אחרי שעבר מאירלנד.
    יש לו בבר פול, חיצים ומוזיקת רוק בריטית ואמריקאית עם שירים שפתאום כיף להיזכר.
    בשולחן ישבו גם מיכאל שהיה לי כיף להמשיך להכיר ואבישי שגם חוגג יומולדת היום.

מחר עוזבים ברכבת את ואנג ויאנג, שהייתה מקום מגניב בקטע אחר, צפונה ללאונג פרבנג

שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על צוק שאם תצליחו לטפס את כולו תגיעו לבר של גארי ואם לא תיפלו לפה של לטאה חלקלקה