Dag 8

April 23 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

Vandaag een drukke dag. We willen 3 locaties aan de kust bezoeken. Eerst richting Lagos waar we eerst wat boodschappen hebben gedaan. Hiervandaan een paar kilometer verder gereden om de rotsformatie Ponta da Piedade te bekijken. Dit is echt een bijzonder mooie plek om te bezoeken. Je raakt bijna niet uitgekeken op de bijzondere rotsen. We hadden er wel langer willen verblijven, maar ja dan kom je niet ver. Hiervandaan zijn we richting Sagres gereden om daar de rotsen te bekijken. Het was er enorm druk maar het totaal viel een beetje tegen. Een grote vlakte met aan het eind steile rotsen die uitlopen in de Atlantische Oceaan.
    Het is dat het naar het einde een stuk lopen was anders waren we daar zo klaar. Er stond nog wel een oud fort maar dat is een grote betonmassa. Hiervandaan zijn we dan naar het uiterste puntje van Europa vertrokken. Cabo de st. Vincente. Op het uiterste puntje staat een vuurtoren die zo te zien nog gewoon zijn werk doet. De rotsformaties waren hier wel mooier dan bij de vorige stopplaats. Verder is het meer het idee. Kees heeft hier nog een bratwurst gekocht bij een tentje waar boven staat dat het hier de laatste mogelijkheid is om een bratwurst te kopen voordat je naar Amerika gaat. Hiervandaan zijn we een soort duingebied ingereden waar we weer een mooi rustig plekje hebben gevonden om te overnachten.