New orleans dag 9

August 2, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

Vannacht was een kleine deceptie voor het beeld dat wij hadden van New Orleans.. als je het idee hebt van rustige jazz cafés met leuke tafeltjes, moet je met een vergrootglas zoeken in de geroemde Bourbonstreet. Eigenlijk een hele vieze straat waar de kakkerlakken de baas lijken te zijn. Zelfs in het restaurant waar we uiteindelijk konden eten (overal moest je weer 21 zijn) liep er een onder onze tafel door.. verder lawaaiig, vies, hoeren, zwervers etc. Dus naar het hotel.
    's morgens even rustig aan gedaan en bourbon street een tweede kans gegeven. Letterlijk dag en nacht verschil! Leuk straatje als je er opnieuw als toerist naar kijkt. We hebben van Nomi een 'prinses en de kikkertoer' gekregen. Het restaurant van Tiana was er niet maar we zijn in de kerk geweest waar ze is getrouwd met de prins.. zie foto's.
    Mooie dingen gezien, naar de Sephora geweest.. wilde Finn en ik graag..😫
    Op het moment van schrijven zitten we op steamboat Natchez.. we beleefden daar een dinercruise met live jazz muziek.. foto's en video vertellen het verhaal.. steamboat Natchez blijkt gewoon op diesel te lopen trouwens. Tijdens het eten dacht de steward, tot ongenoegen van Finn, dat iedereen die zat te eten en even wilde kletsen met jazzmuziek op de achtergrond, dat dat een perfect moment was om met 113 decibel te vertellen hoe zwaar de boot was, hoeveel water er door de Mississippi ging, waar de kok z'n vrouw naar school was geweest, welke onderbroeken hij het liefste droeg.. Informatie dus waar je niet op zat te wachten. Maar gelukkig is op een gegeven moment alles verteld en konden we ons gesprek vervolgen.. Na het eten op dek 4 gaan kijken naar de band waarvan de zanger sterke gelijkenis vertoonde met Laurence Fishburn met de stem van Louis Armstrong.. Precies hoe we het voor ogen hadden. Superleuke avond gehad. Morgen vroeg op want om 10.30 uur begint de Swamptour.. De muggen zijn zich al aan het voorbereiden..