New Orleans dag 10

August 3, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Dag 10 alweer.. vroeg op want we gaan een swamp tour doen. Om 10.30 melden bij de Light house en met een bus naar de airboats. Best wel een ritje met een jamaicaanse broeder die het een en ander over New Orleans en alles waar we langs reden vertelde. 1 hand sturen en 1 hand om de microfoon. Veel kennis en humor, prima ritje. Aangekomen bij de airboats even plassen en kijken naar een albino alligator die daar in z'n eentje lag in een plasje water.. Beetje zielig gezicht maar, zo werd later uitgelegd, zou hij het niet overleven in het wild.. Racisme komt in vele vormen.
    We dachten op een zelfde airboat te zitten als in Florida maar dat bleek anders. Dit was een boot voor grote groepen. Achteraf wel lekker want deze had een dak en maakte ongeveer 200 decibel minder lawaai. Dus zonder oorbescherming en met een lekker muziekje de Bayou in.
    Duurde niet lang voor we de eerste 'gators' zagen. Ze schijnen gek te zijn op marshmallows en komen dan ook aan zwemmen als ze de boot zien.. Living in the wild! Ook wat Racoons gezien die hetzelfde verslaafde gedrag vertoonde.
    Mooie tocht was het zeker.. Terug in de bus met dezelfde chauffeur die vroeg om goede review en of we z'n naam wilde noemen Althon John (geen grap) als we niet tevreden waren konden we ook schrijven en feedback geven maar dan heette hij Eddy..
    Nomi had een goede plek gevonden om te lunchen. Butchers.. Met de lekkerste hamburger die ik gegeten heb.. Goed vers vlees. Indicatie van de kosten van zo'n hamburger tripje: $99,- inclusief tax en tip.. Exclusief parkeren.. Maar hé! Het is vakantie.
    Erna toertje met de auto door de dure wijk met gigantische huizen. Nomi zocht een specifieke uit de prinses en de kikker maar die hebben we niet kunnen vinden helaas.
    Even een tukje in het hotel en 's avonds naar club Bamboulas. Toptentje in French Street met live muziek waar we de zanger trompettist van de Mississippi boot ook nog even zagen langskomen. Heinekenbier, chickenwings en Nacho's met een goede band. Helemaal het 'New Orleans gevoel'
    Mooie avond gehad en nu naar bed. Morgen 400 km rijden naar Fort Walton beach in Florida.. Strandtijd.. Nomi wil bakken om gekleurd in Albufeira te zijn.